Български English [beta]
Здравей, гостенино. (вход, регистрация)
Екип Партньори Ресурси Статистики За контакт
Добави в любимиПредложи статияКонкурсиЗа рекламодатели
Начало
Форум
Към Кратки
Всички статии
 Литература
 Музика
 Филми и анимация
 На малкия екран
 Публицистика
 Популярни
 Кулинария
 Игри
 Спорт
 Творчество
 Други
Ключови думи
Поредици
Бюлетин

Търсене

Сивостен :: Europa Universalis: Rome (ревю) - Paradox Interactive, Стратегия, Стратегия в реално време, Компютърни игри, Рим
Europa Universalis: Rome

Автор: Иван Ж. Атанасов, четвъртък, 31 юли 2008.

Публикувано в Статии :: Игри


Also published in English [click here]

Намали размера на шрифтаУвеличи размера на шрифта

Както повечето игри от серията Europa Universalis, така и Rome не е за всеки. Тя е за онзи тип играч, който изпитва удоволствие от чисто политическия аспект на стратегическото изкуство, от това да създава армии, да си подбира приятелите и враговете и не е толкова запален по чисто военната част - ръководенето на войските в самата битка. За този тип хора обаче Europa Universalis е точната игра. Ако сте от тях и ви е писнало от малко по-модерните времена и искате да се потопите в античната епоха, то тогава римската версия е вашата игра.

Можете да си изберете да започнете във всеки момент от римската история. Добре де, не съвсем всеки. По-скоро от онзи времеви интервал между пуническите войни и установяването на римската империя. Това естествено поставя Картаген и Рим на върха на силата, но далеч не сте ограничени само до тях. Можете да изберете практически всяка организирана държава от епохата. Ако обаче си изберете малка такава основната ви борба ще бъде да задържите това, което имате, така че изборът е ваш.

Иначе в чисто историческо отношение нещата са доста пипнати, като дори събитията се стремят да се придържат към историята, поне там, където това е възможно и дотолкова, доколкото не се ограничава играча. В чисто управленски план също правите точно това, което се очаква да прави лидер на държава от античността - търговия, покоряване на варвари, избор на генерали, подписване на мирни договори, установяване на блокади и почти всичко друго, каквото можете да се сетите. Така че реалистичността, която общо взето съпътства и останалите части на играта присъства и тук.

Тъй към същия този реализъм можем да добавим и факта, че в битка можете да видите малобройни жертви и бягащ противник. Ако армията насреща усети, че нещата отиват "не здрасти" съвсем логично е да си плюе на петите, така че - преследвате ги от провинция на провинция докато ги избиете до крак. Освен това е важно да внимавате за генералите си. Особено за тяхната лоялност. Както и за населението си - то трябва да е щастливо. Иначе гражданската война ще почука бързо на вратата. Съвсем спокойно можете да видите как част от нация тръгва по свой собствен път с вожд някой доволно популярен генерал. Е има една подробност - отцепниците просто не могат да постигнат мир с остатъка, тъй че ако се случи подобен конфликт, докато едната страна не бъде напълно унищожена спирка няма.

Накратко - ако така и така ще има гражданска война, нека поне е у съседите. А ние да се пренесем върху техническия прогрес. Той си върви с равномерно темпо, но тук има хубава новина. Слава тебе Paradox, микромениджмънта е намален до степен на изчезване. Вместо да правите непрестанни ъпгрейди от поколение на поколение, получавате специфични бонуси към настоящите си активи.

Има естествено и капка катран в кацата с меда. Наистина доста дребни дразнещи неща са оправени, като например попъп спама, който съпътстваше предишното отроче на Paradox е заменен от доста по-интелигентна система за съобщения. Тоест няма да има нужда да се борите с настройките да го разкарате. Но пък някои проблеми далеч не са отстранени. Пък и има някои съвсем нови. Например, ако искате да знаете единиците си по тип трябва да си ги преброите сами, освен ако не искате да влезете в битка или обсада - тогава ви ги изписва, но честно казано малко мяза на след дъжд качулка. Като споменах обсада може би предупреждението, че по време на обсада можете да гледате само обсадата. Теоретично е възможно да изберете войските си, но просто не ги виждате, така че кяр - никакъв.

В дипломатически план нещата също не са особено изпипани. Например почти няма начин да повлияеш на отношенията между своята и някоя друга нация, което гарнирано със странното поведение на нарастваща враждебност с народи намиращи се на другия край на света според мен е малко безумие. Също така при договаряне на мир, дори да сте вожд на алианс желанията на останалите ви съюзници няма как да бъдат задоволени, просто защото играта не го позволява. И ако да речем за първото има някаква логика, повтарям - някаква, то зад второто не видях ама никаква.

Освен това има още десетки дребни, изключително дразнещи неща свързано с организацията на войсковите части, особено при инвазия. Няма абсолютно никакъв начин да смените бързо посоката на марш на войските си, което води до големи загуби на време. Докато зад това човек може да намери някаква логика (макар че според мен просто е недомислено), като например, че пощенските ви гълъби им трябва време за полет, то честно казано не се сетих за начин да оправдая това, че не можете да кажете на няколко части от различни провинции да се съберат на едно място в дадено време. Но тези дребни нещица изобщо не развалят цялостното ми впечатление от играта, въпреки че наистина могат да те докарат до нервна криза понякога.

Въпреки всичко казано до тук, бих казал че да играеш Europa Universalis в античния свят е голямо удоволствие за всеки, който харесва тази игра. Лично на мен би ми дошла добре малко повече детайлност дори само в графично отношение, както и малко по-джиджана графика като цяло, но това се преживява. Звукът също би могъл да бъде малко по-добре застъпен, поради простата причина, че в един момент става зациклящ. Затова пък в чисто стратегически план Europa Universalis си остава абсолютния господар на политическата стратегия и Rome се явява нова перла в короната на сериите.






Допадна ли ви този материал? (4) (1) 3349 прочит(а)

 Добави коментар 
Ако сте регистрирани във форума можете да коментирате и тук

Име:
Текст:
Код:        

 Няма коментари 

AdSense
Нови Кратки @ Сивостен


Реклама


Подобни статии

Случаен избор


Сивостен, v.5.3.0b
© Сивостен, 2003-2011, Всички права запазени
Препечатването на материали е нежелателно. Ако имате интерес към някои от материалите,
собственост на сп. "Сивостен" и неговите автори, моля, свържете се с редакционната колегия.