Български English [beta]
Здравей, гостенино. (вход, регистрация)
Екип Партньори Ресурси Статистики За контакт
Добави в любимиПредложи статияКонкурсиЗа рекламодатели
Начало
Форум
Към Кратки
Всички статии
 Литература
 Музика
 Филми и анимация
 На малкия екран
 Публицистика
 Популярни
 Кулинария
 Игри
 Спорт
 Творчество
 Други
Ключови думи
Поредици
Бюлетин

Търсене

Сивостен :: Geo-Political Simulator (ревю) - Eversim, Симулатор, Стратегия в реално време, Компютърни игри, Нови игри
Geo-Political Simulator

Автор: Иван Ж. Атанасов, сряда, 13 август 2008.

Публикувано в Статии :: Игри

Намали размера на шрифтаУвеличи размера на шрифта

Тъй, ако името Geo-Political Simulator ви навява мисли, че тази игра може би е геополитически симулатор - прави сте. Но не съвсем. По-точно в частта с играта. Иначе казано, създателите на този продукт са тръгнали с много хъс и желание, очевидно голяма амбиция и носна кърпичка като покритие на всичко това. Добрите инак пожелания си личат - има си всичко, от селскостопанските субсидии до шпионажа, от дипломацията до тероризма. Дори има и елемент на междуличностни отношения в екипа – вашият екип. Звучи добре на пръв прочит, да, за жалост изпълнението... изпълнението е като да слушаш концерт за цигулка номер едно на Чайковски, обаче на читалищната самодейна група.

Споменавайки екип, би трябвало да сте се досетили, че иде реч за цялата онази кохорта съветници, министри, шефове на кабинети и на отделни бюра, столове и килими, директори на водопади и т.н. вирееща из политическото пространство фауна. Основната идея е, че въпросните люде помагат на играча да ръководи държавата мъдро, водейки я към светлото бъдеще. Основният проблем, обаче, е че те имат в главата си почти само и единствено собственото си благоденствие, при това по шопски. Иначе казано "може на мен да не ми е добре, ма на Вуте да му е бетер зле". Така че в един момент или им се доверявате и затъвате до гуша в проблеми, или не им се доверявате и леко откачате от гигантския труд, който полагате. Поне за българската действителност това е толкова логично, че повече няма накъде.

Терористичният елемент е направен доста реалистично, дори само с неизкоренимостта си. Така е и с данъчната политика, която се явява на практика основен лост в управлението (както и в реалния свят), и води до ефектите, които се очакват. Също както и бюджетната политика оказва съответното влияние. Тъй че внимателно с този елемент, за да не се окажете в положение ала-България'97. Това може би е най-пипкавият елемент от играта, който при все това води до най-големите катаклизми при неправилно управление. Червена точка за Eversim.

Многобройните проблеми идват обаче от няколко недомислици. Като например това, че на някого явно не му е хрумнало, че има страни, за които "терористичен акт" е дума, която се асоциира със заглавие от вестниците в графата световни новини. Е, някак си не е логично там да върлува всякаква сволоч, която се бори за нещо си. Дори само защото основното, на което е залагано в процеса на създаване на симулатора е реализмът, неслучайно можете да си изберете на практика всяка световна нация, и действието се развива в наши дни. Представете си Софийското метро, нападнато от Чеченски танкове, докато Танзания бомбардира Двореца на културата и спорта във Варна. Шегата настрана, но ако не точно такива, то доста подобни ситуации се случват.

Иначе играта е в реално време, може да се ускорява часовника, геймплеят като цяло се базира на вземане на политически решения и изчакване на ефекта от тях. Както се досещате, колкото по-големи са решенията, толкова повече време отнема да се реализират на практика и да се усети ефектът от тях. Това обаче води до странно нагарчащото чувство, че всъщност нищо не зависи от вас. Можете да се бъхтите доста дълго време без никаква видима промяна, освен да става още по-лошо, когато не можете да сте сигурни, че сте използвали точните политически и икономически лостове, тъй като просто са твърде много. Вариантът с краткотрайни експерименти, както е известно, не е добър, примери около нас - бол. Цял преход, тъй да се каже. А дълготрайните, ако не станат както трябва, е голяма мъка.

Интефейсът е интуитивен, или по-скоро "веднъж като му хванеш цаката" става удобен. Може би има някой и друг дефект, но не се забелязват такива на първи поглед. За графиката мога да кажа просто, че е наред, но някак си през 2008-ма... Положението със звука е, общо взето, същото. Геймплеят е голямото предимство, стига да не бяха споменатите вече проблеми. Обаче трябва да имате железни нерви, за да ви плени.

Интересна игра, оригинални хрумвания... Би било нещо, което мога да играя с месеци, ако създателите бяха вложили още съвсем малко труд, мъничко допълнителна мисъл. Иначе визията и звука не ми пречат - в крайна сметка, в края на 80-те и началото на 90-те имаше велики игри дори без тези два елемента. Трудно ми е обаче да кажа, заслужава ли си човек да опита отрочето на Eversim. Дори и да беше максимално изпипана, Geo-Political Simulator не би била игра за всеки, така че може би най-точно ще бъде да кажа - "ако ви се експериментира, тя би била нелош вариант за това".






Допадна ли ви този материал? (3) (0) 4180 прочит(а)

 Добави коментар 
Ако сте регистрирани във форума можете да коментирате и тук

Име:
Текст:
Код:        

 Покажи/скрий коментарите (1) 



AdSense
Нови Кратки @ Сивостен


Реклама


Подобни статии

Случаен избор


Сивостен, v.5.3.0b
© Сивостен, 2003-2011, Всички права запазени
Препечатването на материали е нежелателно. Ако имате интерес към някои от материалите,
собственост на сп. "Сивостен" и неговите автори, моля, свържете се с редакционната колегия.