Български English [beta]
Здравей, гостенино. (вход, регистрация)
Екип Партньори Ресурси Статистики За контакт
Добави в любимиПредложи статияКонкурсиЗа рекламодатели
Начало
Форум
Към Кратки
Всички статии
 Литература
 Музика
 Филми и анимация
 На малкия екран
 Публицистика
 Популярни
 Кулинария
 Игри
 Спорт
 Творчество
 Други
Ключови думи
Поредици
Бюлетин

Търсене

Сивостен :: Fury of Dracula (ревю) - Fantasy Flight, Бордови игри, Настолни игри
Fury of Dracula

Поредици: Бордови игри

Автор: Станимир Кръстев, сряда, 17 септември 2008.

Публикувано в Статии :: Игри

Намали размера на шрифтаУвеличи размера на шрифта

Продължавам с представянето на бордови игри на Fantasy Flight, този път с "Яростта на Дракула" (2006). Действието тук ни пренася през 1898 година, в алтернативно развитие на романа "Дракула", от Брам Стокър.

Търсейки отмъщение, румънският княз тръгва на шеметно пътешествие през Европа, с цел да създаде нови вампири. По следите му са небезизвестният Ван Хелзинг, Доктор Джон Сюърд, лорд Годалминг и самата Мина Харкър. Четиримата ловци трябва да обикалят надлъж и нашир Стария континент, за да спрат древния вампир преди нищо не подозиращото човечество да се сдобие с нови господари.

Fury of Dracula е доста продължителна игра - от час до два, но за това пък има доста малко приготовления за началото (за разлика от повечето подобни). Основното игрово поле представлява карта на Европа от 1898 година, като границите на държавите са заличени - единствено е разделена на Западна и Източна част, а градовете биват просто малки и големи. Освен това, за целите на играта, те са свързани с пътища, железопътни линии, в някой има и пристанища, а моретата са разделени на големи зони. Също така, замъкът на Дракула и две църкви са означени като отделени локации. В горната част на таблото са разположени "следите" на Дракула - затворени карти, всяка отговаряща на посетена от вампира локация. Върху тях той поставя капани и препятствия за ловците. В дясно са "катакомбите" - капани, оставени за ловците, кръга за следене на фазата на деня и точките на Дракула. В ляво им места за съюзниците на вампира и ловците, а най-долу е скалата на ловците за техните специални умения.

Всеки играч получава по една голяма карта, отговаряща за отделните герои - включително Дракула. На тях е отбелязана последователността на извършването на ходовете, специалните умения на персонажа, останала издръжливост (точки "кръв" за румънския княз), карти за събития (event) и предмети (item) и други.

Лорд Годалминг действа пръв и уникалността му е в това, че може да се придвижва по-добре по железниците и получава бонус, сражавайки се с агент на Дракула. Доктор Сюърд може да държи в себе си с една повече карта за събития или предмет - докато максимума за другите е по три. Освен това, той и други ловци, в група с него могат да си почиват с по-малък риск. Ван Хелзинг може да бъде ухапан два пъти преди да "умре" - за разлика от другите, при които от второто пиене губят, а и може да се снабдява с карти дори и след като е изпълнил евентуалния капан на Дракула. Мина Харкър е най-слабият персонаж, заради това, че действа последна, започва с ухапване, което не може да се изцели и са и нужни минимални натрупани рани, за да загине. За сметка на това може да се снабдява с карти по-бързо от другите.

В зависимост от големината на локацията, ловците могат да се снабдяват само с един или и с двата вида карти. Събитията са теглят от голямо тесте, отдолу - така, че да не се вижда чия е следващата карта - и се предават на собственика и без да се разкриват. Макар и картите на ловците да са повече, винаги съществува шанс картата, която теглят да е за играча с Дракула. Всички събития са обяснени изцяло върху картите максимално кратко и ясно, придружени с цитати от книгата на Стокър. Преимуществото на предметите е, че вампира никога не би могъл да ги използва и те се теглят смело от ловците.

Събитията биват "мигновени" и по желание. Първите се изпълняват веднага щом бъдат изтеглени, а вторите могат да бъдат изиграни според описаните в тях правила. Разбира се, подобен род бордови игри разчитат на огромно разнообразие от ефекти и комбинации между картите. Някой са бойни, други помагат и променят ефектите на капаните, трети позволяват намеса върху света (като бурите, които Дракула управлява), върху ловците и други... Предметите помагат на четиримата смъртни най-вече по време на сражение. Това са ножове, пистолети, пушки, колове, кръстове и светена вода, кучета и много други.

Вампирът, за разлика от ловците, може да се придвижва само по път - железниците са му непотребни. Също така пътят по море му е болезнен - губи точки кръв и не особено сполучлив, защото докато е на кораб, времето "спира". По пътя си, бягайки, Дракула оставя "препятствия" за ловците. Част от тях, ако не бъдат открити на време, могат да постигнат много силни ефекти в играта. Такива са, например, новите вампири - ако те бъдат открити изчезват от играта, и носят на Дракула по две от шестте нужни точки за победа. Други капани са вълци, огромни плъхове, чума, магическа мъгла, крадци, шпиони, агенти и т.н. Играчът, ръководещ вампира, изтегля тези препятствия от черна кесийка, без да гледа - така, че изборът му за всяка локация е ограничен. Също така, ако реши вместо да си прибере картата с локацията, когато е минало достатъчно време, той може да я използва като катакомба. По този начин Дракула не би могъл да посети отново тази локация - той няма нейната карта в тестето си, но ако ловците попаднат в този град ще трябва да се разправят не с един, а с два капана поред. Освен това, вампирът има и няколко специални карти. Той може да се крие - като поставя карта с гръб на локация на нейно място и по този начин обърква ловците. През нощта, за точки кръв, може да се превърне във вълк и да измине една или две локации на ход. Може веднъж да наруши правилото да не се връща в град, който е посетил наскоро и т.н. - всичко с цел да затрудни преследващите го в и без това трудната им задача да открият и достигнат сегашната позиция на Дракула.

Битките са направени доста леки и приятни. Картите с предмети имат същите картинки на гърбовете като на "общите" бойни карти. Дракула трябва да се съобрази с времето на деня - ако е мрак той е доста силен и може да използва множество карти, но ако слънцето грее, притежава доста по-скромни възможности. Неговите карти също са с идентични гърбове. Преди началото на сражението могат да бъдат изиграни помощни карти-събития, влизат в ефект различни умения, съюзници и пр.

Всеки играч в битка избира една карта от тестето си с възможности, мятат се зарове за това кой действа пръв и рунда от битката се разрешава чрез описаните в картите последствия. Обикновено избор има, системата не позволява рундовете да си приличат прекалено много един с друг, и битките са лесни и интересни. Положително е, че смъртта на героите не е перманентна - те се връщат към игра, макар и проблемно, в локацията с двете църкви.

Целите на играта са както следва - ловците трябва да намерят и убият Дракула, а той, от своя страна, трябва да събере шест точки. Печели една с всеки изгрев на Слънцето заради това, че е успял да оцелее и по две за всеки създаден вампир или убит герой. "Яростта на Дракула" впечатлява с относителния си баланс на силите - умелите играчи имат еднакъв шанс да спечелят, независимо от коя страна играят.






Допадна ли ви този материал? (6) (0) 4669 прочит(а)

 Добави коментар 
Ако сте регистрирани във форума можете да коментирате и тук

Име:
Текст:
Код:        

 Покажи/скрий коментарите (6) 



AdSense
Нови Кратки @ Сивостен


Реклама


Подобни статии

Случаен избор


Сивостен, v.5.3.0b
© Сивостен, 2003-2011, Всички права запазени
Препечатването на материали е нежелателно. Ако имате интерес към някои от материалите,
собственост на сп. "Сивостен" и неговите автори, моля, свържете се с редакционната колегия.