Български English [beta]
Здравей, гостенино. (вход, регистрация)
Екип Партньори Ресурси Статистики За контакт
Добави в любимиПредложи статияКонкурсиЗа рекламодатели
Начало
Форум
Към Кратки
Всички статии
 Литература
 Музика
 Филми и анимация
 На малкия екран
 Публицистика
 Популярни
 Кулинария
 Игри
 Спорт
 Творчество
 Други
Ключови думи
Поредици
Бюлетин

Търсене

Сивостен :: Command & Conquer: Red Alert 3 (ревю) - Electronic Arts, Стратегия, Стратегия в реално време, Нови игри
Command & Conquer: Red Alert 3

Поредици: Легендарни компютърни игри

Автор: Иван Ж. Атанасов, вторник, 04 ноември 2008.

Публикувано в Статии :: Игри

Намали размера на шрифтаУвеличи размера на шрифта

Шарено, по-шарено, най-шарено, Command & Conquer: Red Alert. Ако оставим този небезизвестен майтап настрана и се вгледаме в тройката бързо ще установим, че сме отправили поглед в една от най-пипнатите като графика стратегии. Може би единственият проблем е именно в експлозията на цветове, която заедно с яркостта и наситеността им те кара да се чувстваш все едно четеш комикс. Въпреки това, наистина, момчетата от ЕА са свършили страхотна работа, за да докажат, че качествени заглавия могат да се издават.

Руснаците са изправени пред загуба и изпращат назад във времето тримата си най-способни агенти да затрият Айнщайн. Но не всичко протича по план и когато се завръщат в матушка Рус се сблъскват с непредвиденото развитие. Резултат – трите кампании, където се намесва играчът. От три различни перспективи – Алиансът, Съветите и новата Империя на изгряващото слънце. За тези, които не схванаха, по точно за този заблуден читател, който може да е пропуснал алюзията – страната на изгряващото слънце е Япония. Така че очаквайте роботи-самураи, трансформъри, нинджи и всякаква друга високотехнологична сволоч, която за сметка на това е въоръжена по рамбовски. Демек – много. Ако ви се струва абсурдно, спокойно – не само братята японци са вкарани в този филм. Само като видите командоските или бронираните цепелини ще ви стане ясно, че просто такъв е замисъла.

От гледна точка на геймплея няма някакви особени изненади - Red Alert 3 се подчинява на логиката в това отношение на всички останали представители на фамилията. Събираш ресурси, строиш сгради и единици, изобретяваш ъпгрейди с една едничка идея – да мачкаш по суша, въздух и вода. За последното малко по-късно. Може би по-забележителен елемент е, че сингъл кампаниите са до голяма степен базирани на сътрудничеството – с човек или с компютърен играч, но все пак основното е, че всеки си гледа своята си кочинка, като играчите могат да комуникират през вградения гласов чат, имат на разположение маркери, които да ръсят по картата и т.н., и т.н. Компютърното приятелче пък е в подчинено на негово величество задмониторното устройство положение. Все пак се оказва ефективно да му дадеш да вършее по една част от картата, докато ти опустошаваш другата.

Интересното е, че по този начин от ЕА са успели да постигнат доста голяма интензивност на действието, елиминирайки именно скучните моменти, от които не един и друг играч се е оплаквал през годините. Освен това по картата винаги има двойно повече единици, отколкото би имало при нормален подход, което пък създава впечатление за мащаб неприсъщ на повечето традиционни стратегии в реално време.

След Red Alert 3 ще пиете само бира. Гаранция! Водата е толкова красива, че всички онези 71% от повърхността на Земята, които са покрити с нея, ще ви се струват невзрачно сиви наместо очарователно сини. Дори рекламите на минерална такава изглеждат бледи. И после как да не се откажеш от реалното, като си видял какво би могло да бъде, ако бог бе дизайнер от ЕА? Шегата настрана - можете да строите всякакви водни бойни единици, а и доста от силите под вашия вещ контрол са амфибийни по характер (и от плаващите и от пъплещите из прахта), така че мащабът е разширен с още една идея.

Мултиплеъра е кланица както обикновено. С тази разлика, че рязането на гърла по икономическите въпроси е доста засилено, благодарение на нанесените корекции по този параграф. Така че ранното изхвърляне на опонента от играта е извън възможностите на масовия играч. Естествено това води до доста повече усилия, за да постигнеш едничката цел – победата.

Какво остана да се каже. А, да, балансът между нациите е добър или поне достатъчно добър. Звукът е на необходимото високо ниво, за да допълва визуалното захарче, поднесено от ЕА, по най-добрия възможен начин, кастът за неигровите сцени е направо като за филм. На музикалния фронт имаме един наистина завладяващ саундтрак, така че, ако сте от онези, които отрано я изключват – почакайте малко, може да се окаже, че winamp-а не пуска чак толкова по-добри неща.

Накратко - Red Alert 3 е шарена, глупавичка, но по начин, който я прави доста весела и приятна за разцъкване. Заслужава си обаче да се види, най-малкото защото е радостно, че ЕА са решили да развиват серията не само в графично, но и в идейно отношение. Новостите правят играта достатъчно различна, любопитна, при това запазвайки духа на C&C. Какво повече му трябва на човек?






Допадна ли ви този материал? (13) (1) 3628 прочит(а)

 Добави коментар 
Ако сте регистрирани във форума можете да коментирате и тук

Име:
Текст:
Код:        

 Покажи/скрий коментарите (6) 



AdSense
Нови Кратки @ Сивостен


Реклама


Подобни статии

Случаен избор


Сивостен, v.5.3.0b
© Сивостен, 2003-2011, Всички права запазени
Препечатването на материали е нежелателно. Ако имате интерес към някои от материалите,
собственост на сп. "Сивостен" и неговите автори, моля, свържете се с редакционната колегия.