Български English [beta]
Здравей, гостенино. (вход, регистрация)
Екип Партньори Ресурси Статистики За контакт
Добави в любимиПредложи статияКонкурсиЗа рекламодатели
Начало
Форум
Към Кратки
Всички статии
 Литература
 Музика
 Филми и анимация
 На малкия екран
 Публицистика
 Популярни
 Кулинария
 Игри
 Спорт
 Творчество
 Други
Ключови думи
Поредици
Бюлетин

Търсене

Сивостен :: Gomorra (2008) (ревю) - Матео Гароне, Маорицио Браси, Драма, Криминален, Виченцо Фабричино, Салваторе Абрузе, Симон Сачетино
Gomorra (2008)

Поредици: Златен Глобус 2009

Автор: Ангел Генчев, неделя, 04 януари 2009.

Публикувано в Статии :: Филми и анимация; Предложи Гледна точка

Намали размера на шрифтаУвеличи размера на шрифта

Гомор (2008)

Не мога да си спомня със сигурност кога за последен път съм гледал италиански филм, посветен на мафията - а може би и въобще кино от посока Апенините - но за сметка на това един от най-ярките ми детски екранни спомени остава разстрелът на комисар Катани от легендарния "Октопод". И въобще като цяло твърдото убеждение, че когато италианците заговорят за организирана престъпност, гангстерски организации, всъщност тяхното собствено отроче, онази поне отчасти романтична маска, присъща на отвъдокеанските продукции, пада. За да открие грозното и страховито лице, което се крие отдолу.

"Гомор" - който вече взе специалната награда на журито от миналогодишния фестивал в Кан - е базиран върху журналистическо разследване, което и на момента го превръща в експериментална лента, тъй като основата му е нехудожествена. Обхваща епизод - всъщност обхваща пет отделни и непаралелни истории - на замесени в подземния свят личности, а допълнителна бонификация е фактът, че първоизточникът е неаполитанец.

Филмът - както и книгата, предполагам - гравитира не само около конкретните събития, довели до написването и, но и около немалка част от митовете, обвиващи италианската мафия, като някои от тях биват развенчани, а други - подчертани. Онези, че се занимава основно с подкупи, лихварство, проституция и наемни убийства, неприязънта към неиталианското вмешателство, особената позиция спрямо наркотиците, религиозността. Сигурно дори изпускам някой, но съм сигурен, че "Гомор" не го пропуска.

Всичко това е подчертано в най-вече реалистични сцени - не толкова направени с цел да бъдат приятни за окото - макар и да не остава впечатление чак за документалност. Всъщност в началото почти бях готов да напиша, че филмът страда от старата ахилесова пета на италианското кино - известна мудност и доста особен подход към насищането с напрежение - и ако беше изцяло измислена история, то щеше да е вярно. Тук обаче се получава точно обратният ефект.

В заключение, където обикновено идват препоръките, "Гомор" е филм, какъвто рядко се среща. Атипичен, труден, тежък, груб може би е правилна дума. Брутален, страшен дори видях като определение, с което съм абсолютно съгласен, и всичко това му отива, и би трябвало да предизвика онези, които имат желание да надникнат под розовеещия шлейф, спуснат от далечен Лос Анджелис.






Допадна ли ви този материал? (9) (0) 3688 прочит(а)

 Добави коментар 
Ако сте регистрирани във форума можете да коментирате и тук

Име:
Текст:
Код:        

 Няма коментари 

Читателите на тази статия се поинтересуваха от:
Blindness (2008)
Tau ming chong (2007)
Тур Хейердал (1914–2002)
Revanche (2008)
Le Dernier Gang (2007)
AdSense
Нови Кратки @ Сивостен


Реклама


Подобни статии

Случаен избор


Сивостен, v.5.3.0b
© Сивостен, 2003-2011, Всички права запазени
Препечатването на материали е нежелателно. Ако имате интерес към някои от материалите,
собственост на сп. "Сивостен" и неговите автори, моля, свържете се с редакционната колегия.