Български English [beta]
Здравей, гостенино. (вход, регистрация)
Екип Партньори Ресурси Статистики За контакт
Добави в любимиПредложи статияКонкурсиЗа рекламодатели
Начало
Форум
Към Кратки
Всички статии
 Литература
 Музика
 Филми и анимация
 На малкия екран
 Публицистика
 Популярни
 Кулинария
 Игри
 Спорт
 Творчество
 Други
Ключови думи
Поредици
Бюлетин

Търсене

Сивостен :: Ендивал: "Огледалото на боговете" (статия) - Ендивал, Ролеви игри, Ролеви сетинг
Ендивал: "Огледалото на боговете"

Автор: Димитър Чизмаров - deepblue, понеделник, 20 септември 2004.

Публикувано в Статии :: Игри

Намали размера на шрифтаУвеличи размера на шрифта

Огледайте се в Огледалото на боговете<
от Димитър Чизмаров - DeepBlue
http://www.rpg-rebellion.net/

И така, в навечерието на издаването на третата книга от поредицата Ендивал (буквално часове преди излизането й от печатницата), най-после ще успеем да ви предоставим предварителен поглед над промените в играта. Вашият скромен слуга (DeepBlue) дълго време участваше в алфа и бета тестването на новата система и свят, а за това с което не беше добре запознат се допита до един от авторите на играта – Божидар Грозданов.

Преди всичко искам да се извиня, че това превю едва ли може да се нарече истински обективно, тъй като малко или много и двамата сме обвързани емоционално с новото издание и го харесваме много. Въпреки всичко ще се постарая да ви предоставя колкото се може повече информация и по-малко емоционални оттенъци. Доколко ще успея в това начинание оставям на вас да прецените.

В третата книга от серията за Ендивал, действието се развива в добре познатия ни фентъзи свят (континент), като събитията в приложеното с книгата приключение се случват 100 години след събитията в Домът на Хаоса. За разлика от миналите две книги обаче, тук съдбата на света не е застрашена... само съдбата на част от обитаващите го създанията. След като божествата са отделили лианата на Ендивал от останалите, много неща в света претърпяват сериозни промени. Силата на определени организации (Агилията на алхимиците, воинските Ордени, магическите Академии, духовенството на Новия Пантеон и фамилиите на подземния свят) е значително по-голяма и върху тях се обръща повече внимание от преди.

Може да се каже, че е настъпил мир... поне на пръв поглед. От друга страна всяка организация (както и отделни влиятелни индивиди) гледат своите интереси, което дава възможност за създаване на много преплитания на интереси, в които няма "правилен" начин на действие, а всичко зависи от възгледите и характера на героите (и съответно играчите).

Раси и класове

Расите остават 8 (Горгони, Нейски, Елфи, Даенлини, Върколаци, Здрачници, Бурхи и Хора), както в Домът на Хаоса, но вече има възможност да се играят и мелези между тях. И тъй като мелезите не се радват на особена почит (от чистокръвните), това дава възможност за оформяне на нови предизвикателства пред героите. Показателите на всички раси са намалени на половина, като това би трябвало да направи сметките по-лесни. Разбира се, предложен е и механизъм за конвертиране на герои от старата система към новата.

Класовете на пръв поглед също са идентични със старите – Войн, Авантюрист, Алхимик, Духовник и Магьосник. Откъсването на божествата от лианата обаче е довело до много промени. На първо място духовниците са изправени пред предизвикателството на Новия Пантеон, който е значително се е разраснал. Промените – Скитхе вече е изнесена от божествата като противовес на Началото и почитането й е забранено за всички, освен за самите божества. Така се оформят 6 божествено сфери с по 7 божества във всяка. Главните божества са старите ни познайници Шея, Нейтуйде, Лафлуида, Риан, Веампе и Хазерот. Към всеки от тях има свита от по 6 други божества, като всеки отговаря за различна сфера на живота и гарантира на последователите си различен набор от молитви. Играчите могат да изберат до 4 божества в една от 6-те сфери. Мисля, че сами разбирате каква нова дълбочина представя това за играещите Духовници.

Макар че почитането на Скитхе е забранено за всички, освен за боговете, тя не е отхвърлила влиянието си върху света, макар да няма право да се намесва пряко. Част от "инsтрументите", чрез които упражнява властта си (отляво надясно): Незнайния, Вестителя, самата Скитхе в един от обичайните й образи, братът на Вестителя, Любимия.

Друг силно засегнат клас са Магьосниците. Разрушаването на Кулата на Хаоса предизвиква повсеместно отслабване на могъществото им, както и разрушаването на магическите им Кули. Това довежда до гонения над магьосниците, смятани от повечето същества за истинската причина за оттеглянето на боговете, докато накрая магьосниците не се обединяват в Магическите Академии. Това прави животът им по-лек, но все пак почти никъде из Ендивал не е добре да се демонстрира открито, че някой е магьосник. Освен този социален аспект на промените, магьосниците вече могат да изучават и нови 4 течения (Теченията Огън, Въздух, Земя и Вода), което им предоставя достъп до всички възможни Течения (напомням, че Течението на Хаоса вече е недостъпно за всички в лияната на Ендивал).

Новата ера обаче е ерата на Алхимиците. В събитията, последвали падението на Кулата на Хаоса, алхимиците успяват да се ориентират най-бързо и най-добре да се възползват от предоставените им възможности. Възходът на Агилията е ярък пример за напредъка им през годините. Агилията предоставя на членовете си две интересни възможности – използването на щампи и достъп до Исал. Щампите са малки пластини с вградена в тях магия, което позволява всички да използват полезни магии, дори и ако нямат собствена мана. За членовете на Агилията обаче е възможен достъпа до щампи от високите нива.

Исал

Исал е едно интересните от нововъведенията в света. На базата на алхимичната способност "носене в нищото", Агилията е успяла да постави фар в "нищото" и около него да започне да изгражда нов свят, който да следва собствени закони. В резултат на това част от обитателите на Ендивал (най-вече тези с достатъчно пари) могат за закупят уреди, които ги пренасят в този свят и там сами да изградят свои сгради, предмети, създания и т.н. (или да платят на някой от Агилията да го стори). Могат да изградят дори собствен свят със произволни закони, стига да разполагат с достатъчно мана под ръка. Освен това, тъй като Исал е свят на маната, съществата, притежаващи голяма ефирност и много мана, изглеждат там по-красиви, а тези с малко или никаква ефирност и мана, изглеждат грозни. Така там скелетите са най-големите красавци.

Алхимически препарати и отровите имат широко използване в света на Огледалото на Боговете.

Промените при войните и авантюристите не са толкова големи, но си заслужава да се отбележат гилдиите на авантюристите и войнските Ордени. И двете представляват организации съответно на авантюристи и войни, като всяка от тях си има собствени цели и стремежи, като не малко от тях водят конфликти помежду си. По-специално войнските Ордени дават достъп на членовете си до специални бойни техники, които им носят сериозни предимства по време на битка, но на цената на изразходване на активност.

Промени в системата

Промените в системата целят да я направят по лесна и по-интуитивна за използване, като в същото време се стремят да не бягат много от познатите в по-старите книги неща. Доколко това е така ще прецените вие, но лично аз мисля, че в тази част авторите са се справили достатъчно добре. Ето някои от промените.

Уменията - в основната си част уменията следват същите принципи като предишните книги, с няколко допълнения. Разделението по нива на уменията не се приема като твърдо определена граница на това, което може да направи героят. Използва се системата на ефекта, което по същество е познатата от много други ролеви игри механика за успеваемост Умение+зар(ове)>=трудност. Във варианта на Ендивал това означава, че за да успее в някакво действие, героят трябва да постигне ефект (Умение+зар(ове)) по-голям или равен на дадена стойност. Това позволява на героите да се опитват да направят неща, които в старите книги щяха да са им невъзможни, поради ниско ниво в умението. Все пак и тук си има граници. Отново се използва плаващ брой зарове (за умение от 3 до 20 точки се хвърля 1 зар, 21-40 – 2 зара и над 41 – 3 зара), което позволява максималният случай да опитват неща със сложност до 18 точки по-голяма от нивото им в умението.

Нови показатели – или по-скоро променени стари. Освен намалените показатели на расите лесно се забелязва и още една промяна – разделението на Познанието на 5 типа (Бойно, Практическо, Теоретично, Духовно и Ефирно). Първите 3 са достъпни за всички и количеството им определя броя на уменията, които героите могат да придобият в съответната област. Другите са съответно за ползване основно от духовници и магьосници и алхимици и определят познанията им в молитвите и магиите.

Бойната система – може би най-сериозно преработената част в Ендивал: Огледалото на Боговете. Лично според мен най-важната промяна е, че щетата вече се образува непряко свързано с атаката, макар че последната все още оказва малко влияние. В новата система е елиминиран проблема с практическата невъзможност слаб герой да победи по-силен. При сравнително равностойни герои вече голямо влияние имат късметът и правилните тактически решения взети по-време на битката, като за последното спомага и разделението на битката на рундове и действия. В същото време са направени промени в начина на употреба и изискванията на защитите, както и на стрелбата с далекобойни оръжия. Това предоставя значително повече възможности по време на битка, както и нова тактическа дълбочина. За какво точно става дума няма да мога да ви опиша и в още толкова място, колкото заема това превю, за това ви предлагам да видите какво става дума, когато излезе Ендивал: Огледалото на Боговете.

И накрая развитието на героите. Тук първото нещо, което ще ви се набие в очи е ,че нищо не изисква повече от 4 точки опит за вдигането на 1 точка в умение или показател. Мисля, че лесно се вижда разликата спрямо старата система, в която крайните стойности се достигаха на цена над 20 точки опит за 1 точка на умение или показател. Това значително ускорява развитието на героите, но от своя страна героите в Ендивал: Огледалото на боговете ще имат нужда и от повече умения, за да се справят с приключенията. Все пак не разчитайте за половин година да сглобите ултимативната бойна машина, която да минава като нож през масло.

Сигурно съм забравил да спомена още много от промените в системата и света, но пък и без това не съм си поставял за цел да обхвана всичко... все пак, ако промените можеха да се обхванат от една статия като тази, щеше ли да нужно издаването на цяла нова книга? Надявам се това превю да ви е позволило да получите макар и бегла представа за новата ролева игра. Надявам се също така и вие да се забавлявате с нея така, както се забавлявахме ние по времето на тестването й (и както продължаваме да го правим и сега).

--
За коментари: http://www.sivosten.com/forum/viewtopic.php?t=1853






Допадна ли ви този материал? (0) (0) 4179 прочит(а)

 Добави коментар 
Ако сте регистрирани във форума можете да коментирате и тук

Име:
Текст:
Код:        

 Покажи/скрий коментарите (157) 



Читателите на тази статия се поинтересуваха от:
Arkan - Hilal (2008)
Rail Simulator
За вредата от шегата
Lage Raho Munna Bhai (2006)
Изпепелени чувства
AdSense
Нови Кратки @ Сивостен


Реклама


Подобни статии

Случаен избор


Сивостен, v.5.3.0b
© Сивостен, 2003-2011, Всички права запазени
Препечатването на материали е нежелателно. Ако имате интерес към някои от материалите,
собственост на сп. "Сивостен" и неговите автори, моля, свържете се с редакционната колегия.