Български English [beta]
Здравей, гостенино. (вход, регистрация)
Екип Партньори Ресурси Статистики За контакт
Добави в любимиПредложи статияКонкурсиЗа рекламодатели
Начало
Форум
Към Кратки
Всички статии
 Литература
 Музика
 Филми и анимация
 На малкия екран
 Публицистика
 Популярни
 Кулинария
 Игри
 Спорт
 Творчество
 Други
Ключови думи
Поредици
Бюлетин

Търсене

Сивостен :: Le Nouveau Protocole (2008) (ревю) - Томас Венсан, Ерик Беснар, Драма, Трилър, Доминик Раймон, Жил Коен, Кловис Корнияк, Мари-Жозе Крозе,
Le Nouveau Protocole (2008)

Автор: Ангел Генчев, четвъртък, 05 март 2009.

Публикувано в Статии :: Филми и анимация; Предложи Гледна точка

Намали размера на шрифтаУвеличи размера на шрифта

The New Protocol (2008)

Моралът на фармацевтичните корпорации и тяхната дейност неведнъж е бил поставян под въпрос от екрана, макар и струва ми се да са рядкост филмите, посветени изцяло на тази тематика. За всеки случай, основните въпросителни са две и понякога се комбинират - от една страна лекарственият бизнес именно такъв, и то боравещ с огромни капитали, най-често съпоставян със ситуацията в по-изостаналите региони, а от друга - човешките опити като част от процеса на клинично изпитание. Особено пък последните са поставяни в каква ли не светлина в зависимост от насоката на съответната лента, но поне в случая не става дума за някаква екстравагантна сюжетна жилка.

Медицината като бизнес - това е понятие, което е безспорно трудно да се преглътне и дотолкова многоаспектно, че върху него може да се развият няколко философски тези. "Новият протокол" обаче не се стреми да дава конкретни отговори, по-скоро оставяйки отворени въпроси, нито да заема дадена позиция по тази доста чувствителна тематика, макар и да я засяга от няколко страни. Подобни размишления са оставени на зрителя. За сметка на което, Томас Венсан и неговият съсценарист Ерик Беснар ( "Ca$h", "Babylon A.D.") са предпочели да му предоставят за гледане нелош трилър с политически елементи, клонящ малко по-силно към драматичното, но все пак с достатъчно екранно действие.

Накратко, след смъртта на сина си в автомобилна катастрофа, Раул Крафт, донякъде подтикнат от млада и настървена журналистка, се задълбава в подробностите около експерименталното лекарство, в чиито изпитания той е участвал. На втори поглед, обстоятелствата около инцидента наистина изглеждат малко странни. От друга страна обаче, и самата представителка на медиите не се оказва точно това, за което се представя.

С промяната на предпоставките, развитието на сюжета до голяма степен криволичи, което всъщност е доста положително за един трилър - донякъде може би напомня "Теория на конспирацията" с Мел Гибсън, но без хумористичната и отнесена половина, тъй като основата тук е далеч по-сериозна. За последното особено допринася параноичната на пръв поглед Диан - в ролята Мари-Жозе Крозе ( "Скафандърът и пеперудата") - още по-ярко контрастираща на фона на здраво приземения въпреки трагедията Раул. Под неговата кожа на свой ред влиза Кловис Корнияк, а неговото характерно излъчване пък е достатъчно, за да изнесе по-наситените с действие моменти. Като цяло и двамата правят доста силни, макар и не чак невероятно забележителни роли.

В резюме, един безспорно добър френски филм, най-малкото от гледна точка на това, че е постигнат баланс между съставните му части - а точно в тази комбинация подобно постижение не изглежда лесно. Без съмнение, жертвана е част от динамиката за сметка на актуалния проблем, както и обратното, но в крайния резултат и двете са в достатъчно количество. И без да се нарежда сред най-видните представители на жанра си заслужава отделените час и половина.






Допадна ли ви този материал? (2) (0) 2644 прочит(а)

 Добави коментар 
Ако сте регистрирани във форума можете да коментирате и тук

Име:
Текст:
Код:        

 Няма коментари 

AdSense
Нови Кратки @ Сивостен


Реклама


Подобни статии

Случаен избор


Сивостен, v.5.3.0b
© Сивостен, 2003-2011, Всички права запазени
Препечатването на материали е нежелателно. Ако имате интерес към някои от материалите,
собственост на сп. "Сивостен" и неговите автори, моля, свържете се с редакционната колегия.