Български English [beta]
Здравей, гостенино. (вход, регистрация)
Екип Партньори Ресурси Статистики За контакт
Добави в любимиПредложи статияКонкурсиЗа рекламодатели
Начало
Форум
Към Кратки
Всички статии
 Литература
 Музика
 Филми и анимация
 На малкия екран
 Публицистика
 Популярни
 Кулинария
 Игри
 Спорт
 Творчество
 Други
Ключови думи
Поредици
Бюлетин

Търсене

Сивостен :: Vidocq (2001) (ревю) - Питоф, Франсоа-Еужен Видок, Криминален, Андре Дюсолие, Гийом Кане, Едит Скоб, Жан-Пиер Гос, Жан-Пол
Vidocq (2001)

Автор: Ангел Генчев, понеделник, 09 март 2009.

Публикувано в Статии :: Филми и анимация; Предложи Гледна точка

Намали размера на шрифтаУвеличи размера на шрифта

Видок (2001)

Истината не винаги е в новите филми. Безспорно новото има своя гъдел, независимо от качествата си, но от друга страна вехтата поговорка, гласяща в общи линии, че човек се учи от историята, важи в пълна сила и за екранните продукции. А преди грубо около десетилетие френската киноиндустрия най-сетне прозря, че бъдещето на широкоекранното забавление зависи до голяма степен от яркото му представяне.

Съответно по и около времето, когато излезе знаменателния за поврата при може би най-голямата европейска школа "Братството на вълците", започнаха да се промъкват и първите опити за кръстоска между френската традиция и ефектното модерно кино. Голямата част - неудачни, но пък успешните за сметка на това се забелязваха. А сред последните се нарежда и "Видок".

Катакомбите на ранно-индустриален Париж. И без това болната действителност потръпва при появата на безликия ужас - човекът без лице, провокиращ серия твърде загадъчни кончини, тъй като убийства определено не би било точна дума за случайните съвпадения, включващи точния човек, точното място, при точното природно явление. На върха на вълната слухове и мълви със случая се заема уважаваният инспектор Видок - в ролята Жерар Депардьо. Когато обаче това довежда до скоропостижната му смърт, Алхимикът - Човекът без лице започва да изглежда неуловим.

Една от високобюджетните продукции за онова време, мистичният или поне псевдомистичен "Видок" е безкрайно далеч от ефектоизпълнените филми на Холивуд. Малко или повече, специалните техники са приложени дотолкова, доколкото е нужно за допълване на атмосферата. Сюжетът, от своя страна, е изпипан по всички закони на класическата френска кримка и остава напрегнат буквално до последната секунда, със своите частични или пълни обрати в тока на действието.

Неизбежно стана дума за Жерар Депардьо и интересното в случая е, че докато големият френски актьор присъства епизодично на сцената, в същото време успява да концентрира действието около себе си. Нещо, на което сценария го задължава от една страна, докато погледнато от обратната, именно неговите включвания превръщат една среднокалибрена мистерия в наистина качествен и напрегнат филм.

Няма, разбира се, да издавам отделни моменти, разваляйки удоволствието на зрителя, но "Видок" е един от добрите - макар и не чак толкова великолепни - примери за сполучлива сплав между традиция и модерни тенденции, филм, който определено може да достави своите час-два удоволствие както на любителите на френското течение, така и на тези на трилъра, кримито и - разбира се - заплетения сюжет.






Допадна ли ви този материал? (5) (0) 3259 прочит(а)

 Добави коментар 
Ако сте регистрирани във форума можете да коментирате и тук

Име:
Текст:
Код:        

 Няма коментари 

AdSense
Нови Кратки @ Сивостен


Реклама


Подобни статии

Случаен избор


Сивостен, v.5.3.0b
© Сивостен, 2003-2011, Всички права запазени
Препечатването на материали е нежелателно. Ако имате интерес към някои от материалите,
собственост на сп. "Сивостен" и неговите автори, моля, свържете се с редакционната колегия.