Български English [beta]
Здравей, гостенино. (вход, регистрация)
Екип Партньори Ресурси Статистики За контакт
Добави в любимиПредложи статияКонкурсиЗа рекламодатели
Начало
Форум
Към Кратки
Всички статии
 Литература
 Музика
 Филми и анимация
 На малкия екран
 Публицистика
 Популярни
 Кулинария
 Игри
 Спорт
 Творчество
 Други
Ключови думи
Поредици
Бюлетин

Търсене

Сивостен :: Midsummer Madness (2007) (ревю) - Александър Хан, Александър Малер, Комедия, Аурелия Анузите, Бенито Самбо, Биргит Миничмайр, Виктор М
Midsummer Madness (2007)

Автор: Ангел Генчев, вторник, 07 април 2009.

Публикувано в Статии :: Филми и анимация; Предложи Гледна точка

Намали размера на шрифтаУвеличи размера на шрифта

Лудост посред лято (2007)

Латвийска романтична комедия - с ръка на сърцето трябва да призная, че подобно съчетание ме остави безкрайно подозрителен, просто защото нямам никаква представа нито за нивото, нито за стила що се отнася до киното на прибалтийската страна.

Както се оказа, \"Лудост посред лято\" далеч не е толкова романтична, поне не в разбиранията на захаросана забава с леко или по-розовеещ оттенък, но пък за комедия - спор няма. С други думи, ако си спомняте малко шашавите, но в общи линии невинни съветски комедии, които навремето произвеждаха Мосфильм и сродните студия, то можете да разчитате на доста точна предварителна подготовка.

Какво се случва - денят на свети Иван, навръх лятното слънцестоене, е особено тачен по тези ширини като празник на семейното огнище и щастие, любовта, дружбата и сродните подобни поводи за масово веселие. В неговото навечерие, на сцената излизат няколко странни чуждестранни - за Латвия, разбира се - персонажа. Сред тях, сприхав американец, двойка британци - пожарникари, в същото време закоравели почитатели на футбола и в частност Ливърпул, двоица съмнителни предприемачи - австриец и германец, и още две по толкоз откровено нагазили руснаци, всички те заобиколени от колоритни местни обитатели, японец, който всъщност е китаец, и за финал дори французи. Всеки от тях със собствената си предистория и причина да се озове край Балтийско море, а всички те водещи до безброй куриозни ситуации в паралелно развиващите се линии.

До тук добре, макар че самото съдържание и подтекстът са по-скоро по-незабележимата страна на \"Лудост посред лято\" - просто сюжетите са повечко и никой от тях не се развива особено пълноценно, докато общият смисъл, като при всяка втора романтична комедия, камо ли на фона на мистичен празник на любовта, е ясен - тя може да придобива неочаквани форми и да изниква там, където не се предполага.

За сметка на това обаче, чисто комедийната страна е на изненадващо високо ниво. Вече споменах златното съветско наследство в жанра, и усещането е наистина близко - доста музикален, весел филм, в който скечовете се прескачат един през друг почти без прекъсване. И без никой от тях да е чак толкова страхотен, те принуждават да се кискаш през голяма част от течението на лентата. Но може би най-интересно е третото лице на филма - сблъсъкът между различните култури. Той също не е изрично акцентиран - всъщност нито един от трите елемента не изпъква твърде над общата сплав - но поне част от популярните им черти са предадени достоверно. От една страна широката, безгрижна славянска душа на домакините, русите - с вечното им самоизтъкване и неизбежната чашка, където сякаш се прокрадва и не особено топлото отношение между бившите членки на СССР - надменността и известната простоватост на отвъдокеанския гост, а колкото до жителите на Албиона и техния футбол, то едва ли има какво да кажем. Останалите може би са една идея по-невзрачни, но и там има какво да се види.

Извън всичко това, приятно впечатление прави още една, по-обща тенденция, която изглежда се засилва през последните години - по-големите европейски школи в киното да подпомагат по-малките, и то във всяко едно отношение. Примерите далеч не са единични - казахстанските \"Номад\" и \"Монгол\", например, с помощта на Франция в първия и Германия и Русия във втория случай (ако приемем, че като бивша съветска държава Казахстан все пак е наследник на парче руска традиция), полско-немския \"Катин\", дори позакъсалото до неотдавна италианско кино, където напоследък почти неизменно сътрудничат я Франция, я Испания, или пък Великобритания. Тук случаят е същият, и дори да оставим настрана хлъзгавите разсъждения за евентуално, постепенно формиране на европейско опълчение срещу безкрайната продукция на холивудската индустрия, не може да отречем другия факт - картината на европейското кино става все по-пъстра, качеството малко по малко се повишава, и то вече не само от страна на традиционните производители. А богатата на култура - и култури - Европа безспорно има много какво да предложи.

За финал, все пак, да се върнем на \"Лудост посред лято\" - при всичко казано филмът не е най-блестящия представител на жанра си, но притежава своето количество достойнства. И поводи да го изгледате също има достатъчно - дали от носталгия, от любопитство към все пак непозната школа, защото е добра ситуационна комедия - ако имате желание, със сигурност ще си намерите.






Допадна ли ви този материал? (7) (0) 2040 прочит(а)

 Добави коментар 
Ако сте регистрирани във форума можете да коментирате и тук

Име:
Текст:
Код:        

 Няма коментари 

AdSense
Нови Кратки @ Сивостен


Реклама


Подобни статии

Случаен избор


Сивостен, v.5.3.0b
© Сивостен, 2003-2011, Всички права запазени
Препечатването на материали е нежелателно. Ако имате интерес към някои от материалите,
собственост на сп. "Сивостен" и неговите автори, моля, свържете се с редакционната колегия.