Български English [beta]
Здравей, гостенино. (вход, регистрация)
Екип Партньори Ресурси Статистики За контакт
Добави в любимиПредложи статияКонкурсиЗа рекламодатели
Начало
Форум
Към Кратки
Всички статии
 Литература
 Музика
 Филми и анимация
 На малкия екран
 Публицистика
 Популярни
 Кулинария
 Игри
 Спорт
 Творчество
 Други
Ключови думи
Поредици
Бюлетин

Търсене

Сивостен :: SciFi Series. Terminator: The Sarah Connor Chronicles [ReCap] (ревю) - Джеймс Камерън, Джош Фридман, Драма, Екшън, Научна фантастика, Сериали, Бизи Филипс, Брайън Остин Гр
SciFi Series. Terminator: The Sarah Connor Chronicles [ReCap]

Поредици: SciFi Series

Автор: Ангел Генчев, понеделник, 25 май 2009.

Публикувано в Статии :: Филми и анимация, На малкия екран; Предложи Гледна точка

Намали размера на шрифтаУвеличи размера на шрифта

Когато в самото начало на миналата, 2008 година, "Терминатор: Хрониките на Сара Конър" се появи на малкия екран, трябва да призная, че бях доста ентусиазиран - даже до такава степен, че да пиша за него още след третия му епизод. И макар че в ретроспекция прекъсването му изглежда доста резонно, както ще стане дума по-долу, до известна степен продължавам да съжалявам за него, особено пък на фона на "Терминатор: Спасение", който изглежда ще запълва нишата във франчайза.

Всъщност, за да завършим с миналото време, може би трябва да си припомним с две думи цялата история. За "Терминатор" (1984) и "Терминатор 2: Страшният съд" (1991) на Джеймс Камерън едва ли е останало нещо неизказано, а вторият е носител и на четири "Оскара". През 2003 г. обаче, когато вече беше налице сериозната тенденция да се правят продължения и нови прочити на архивни ленти и откровени класики, се появи "Терминатор 3: Бунтът на машините" на Джон Бранкато и Майкъл Ферис, сценаристи и на най-новия пълнометражен, който въпреки Шварценегер си беше откровено посредствен. И въпросът защо въобще трябваше да се снима си остана настоящ, както и при голяма част подобни нови-стари зрелища - да, T-Х бе безкрайно по-атрактивна от Т-1000, но пък сблъсъка между течния и античния модел всъщност вече го бяхме гледали, при това в един от най-култовите екшъни на всички времена. И не че новият тогава бе чак толкова безкрайно слаб, но и не допринесе реално с нищо. Освен може би с "Talk to the hand" и възможността Губернатора да се поизложи като за последно - тъй като това е и последната му пълноценна роля.

Така или иначе, пет години по-късно, с благословията и участието на самия Камерън и като консултант, и като сценарист заедно с Джош Фридман ("Война на световете", "Черната лилия"), нещата се върнаха към корените си - или поне така изглеждаше през първия сезон на "Хрониките". Това, което двамата направиха, бе да доразвият по един съвсем семпъл и същевременно разумен начин именно най-основната идея - изпращането на оперативни агенти в миналото, както от страна на СкайНет, така и от тази на Съпротивата. С тази разлика, че далеч не всичко вече бе фокусирано върху личността на Джон Конър, и на практика зловещата надпревара се издигна на още едно ниво, със сблъсъци в най-различни точки от времевата линия, свързани с ключови компоненти и фигури и за двете страни. Допълнително, сценаристите не забравиха, че промените в миналото променят и бъдещето, което може би даде своето отражение по-специално върху втория сезон и не успя съвсем да се развие, но въпреки това превърна фабулата в една доволно любопитна тактическа игра - разбира се, всичко от казаното представено типично по терминаторски с много екшън и действие. И въпреки противоречивите в крайна сметка отзиви, особено след преждевременната кончина на сериала, произведението им най-малкото носеше до този момент именно оригиналния дух на оригиналната поредица.

Някъде тогава обаче се случи така, че "Хрониките" не успяха да завършат изцяло първия си сезон, и се отвори една голяма пукнатина между него и един втори такъв, носещ съвсем различно настроение. Фридман и Камерън решиха този път наистина да усложнят нещата, формирайки фракции и в двата лагера, при това взаимодействащи си отново в различни времеви периоди, и като че ли именно това им изигра лоша шега - твърде много фигури започнаха да играят роли на една не чак толкова голяма дъска. Разбира се, всичко това стана за сметка най-вече на екшъна. Гонитбата с Кромарти и останалите налични класически Т-800 или усилени Т-888 и голямата пукотевица отстъпиха пред надлъгването между самите Сара, Джон, Камерън и Дерек, от една страна, агент Елисън и новото Т-1000, Катрин Уийвър, с нейната изключително неясна позиция в общия план, от друга, допълнителните участници с роля в миналото или пък напълно случайни, а и между всички тях взети заедно. Натрупаха се и интроспекции с героите от бъдещето - въобще, сериалът придоби съвсем друг облик, и силно подозирам, че точно заради това се достигна и до неговото прекъсване, тъй като просто постави част от аудиторията си в пълен шах. А мога само да спекулирам дали онези три епизода, които така и не се заснеха, нямаше да бъдат своеобразен мост между двете състояния. За жалост, обаче, това прекъсване се случи точно когато сериалът обещаваше трети коренно различен сезон, този път изцяло постапокалиптичен и в бъдещето.

И може би това остана да кажа и за финал - няма отново да заемам място с изреждане на актьори, резюме на специалните ефекти, музиката и подробности - недооценен, поне по лично мое мнение, за разлика от другите вече две продължения, "Хрониките на Сара Конър" бе резултат на желанието на Джеймс Камерън да превърне собствената си екранна легенда вече в своеобразна вселена. Може би му липсваше малко късмет точно в нужния момент, но въпреки това опитът му е доста успешен - и особено почитателите на "Терминатор", струва ми се, трябва да го оценят по достойнство. Дори и да им се наложи на отделни места да проявят мъничко търпение.






Допадна ли ви този материал? (6) (0) 2844 прочит(а)

 Добави коментар 
Ако сте регистрирани във форума можете да коментирате и тук

Име:
Текст:
Код:        

 Няма коментари 

AdSense
Нови Кратки @ Сивостен


Реклама


Подобни статии

Случаен избор


Сивостен, v.5.3.0b
© Сивостен, 2003-2011, Всички права запазени
Препечатването на материали е нежелателно. Ако имате интерес към някои от материалите,
собственост на сп. "Сивостен" и неговите автори, моля, свържете се с редакционната колегия.