Български English [beta]
Здравей, гостенино. (вход, регистрация)
Екип Партньори Ресурси Статистики За контакт
Добави в любимиПредложи статияКонкурсиЗа рекламодатели
Начало
Форум
Към Кратки
Всички статии
 Литература
 Музика
 Филми и анимация
 На малкия екран
 Публицистика
 Популярни
 Кулинария
 Игри
 Спорт
 Творчество
 Други
Ключови думи
Поредици
Бюлетин

Търсене

Сивостен :: Last House on the Left (2009) (ревю) - Денис Илиадис, Адам Алека, Карл Елсуърт, Драма, Ужаси, Аарън Пол, Гарет Дилахънт, Джошуа Кокс, Майкъ
Last House on the Left (2009)

Автор: Ангел Генчев, вторник, 30 юни 2009.

Публикувано в Статии :: Филми и анимация; Предложи Гледна точка

Намали размера на шрифтаУвеличи размера на шрифта

Последната къща вляво (2009)

Тази година, особено при ужасите, изглежда ще остане в историята като година на римейковете. "Последната къща вляво" не само, че не прави изключение, но и се връща към един от еталоните в жанра, режисьорски дебют на легендарния Уес Крейвън, създател на "Кошмар на Елм Стрийт", "Хълмовете имат очи", "Писък" и какво ли още не. Може би по-куриозното в случая е, че самата лента от 1972 г. на свой ред е адаптация, като първоизточник е "Изворът на девственицата" на номинирания за девет Оскара шведски класик Ингмар Бергман - филм, заснет през 1960 г., и удостоен с престижната статуетка за чуждестранен филм. Макар че, наистина, чак за сравнение тук и дума вече не може да става.

Така или иначе, поредният римейк за 2009 г. отново се нарежда сред приличните ленти на ужаса, въпреки че има още малко какво да се желае. Самото действие грубо може да се раздели на две части. През първата се сблъскваме с банда жестоки обирджии и по съвместителство убийци, сред които, за свое нещастие, попадат и две млади момичета, което довежда до очаквания трагичен развой на нещата. Отвличане, изнасилване, убийство - комплектът е пълен - а именно това е и по-силната половина на филма. Тягостната атмосфера е чудесно издържана, напрежението се усеща, актьорската игра е на ниво, дори саундтракът е на място, и ако бяха продължили в същия дух, създателите на "Последната къща вляво" вероятно щяха най-малкото да се доближат до наистина стилно произведение - в своя си жанр, разбира се.

Принудени да търсят подслон обаче, заради развихрящата се буря, по ирония на съдбата четиримата извършители се оказват в къщата, в която са отседнали родителите на една от жертвите. И именно тук филмът леко се пропуква - очакваното кърваво и особено брутално отмъщение на доктора и неговата съпруга всъщност се оказва доста тривиално и като че ли попретупано - можеше да се излее доста повече кръв, и то по значително по-изобретателни начини. В частност, финалната сцена е абсурдна и напълно излишна, ненужни са и някои отделни реплики - още повече предвид това, че до този момент, както всяка уважаваща себе си лента на ужасите, "Последната къща вляво" се движи с минимално количество диалог. И въпреки, че не разваля чак крайно впечатлението, финалната част има предостатъчно опции да бъде значително по-зрелищна, докато в случая е дори леко скучновата.

При все това, с добро цялостно усещане, филмът си заслужава своите близо два часа. Дори кастингът не е напълно второкласен, макар и не прекомерно известен. Сред по-фамилиарните физиономии се нареждат познатите най-вече от малкия екран Гарет Дилахънт, за последно подвизавал се в "Хрониките на Сара Конър", и Джошуа Кокс ("Силно лекарство", "Вавилон 5"), както и Майкъл Боуен, в поредния от безкрайния си списък филми на ужасите, Тони Голдуин и Моника Потър. И въпреки споменатите недостатъци, едва ли ще разочарова с нещо специално любителите на жанра.






Допадна ли ви този материал? (5) (0) 2858 прочит(а)

 Добави коментар 
Ако сте регистрирани във форума можете да коментирате и тук

Име:
Текст:
Код:        

 Покажи/скрий коментарите (2) 



AdSense
Нови Кратки @ Сивостен


Реклама


Подобни статии

Случаен избор


Сивостен, v.5.3.0b
© Сивостен, 2003-2011, Всички права запазени
Препечатването на материали е нежелателно. Ако имате интерес към някои от материалите,
собственост на сп. "Сивостен" и неговите автори, моля, свържете се с редакционната колегия.