Български English [beta]
Здравей, гостенино. (вход, регистрация)
Екип Партньори Ресурси Статистики За контакт
Добави в любимиПредложи статияКонкурсиЗа рекламодатели
Начало
Форум
Към Кратки
Всички статии
 Литература
 Музика
 Филми и анимация
 На малкия екран
 Публицистика
 Популярни
 Кулинария
 Игри
 Спорт
 Творчество
 Други
Ключови думи
Поредици
Бюлетин

Търсене

Сивостен :: Ретро: Total Annihilation (ревю) - Cavedog Entertainment, Стратегия в реално време, Компютърни игри
Ретро: Total Annihilation

Автор: Ангел Марчевски, събота, 08 август 2009.

Публикувано в Статии :: Игри

Намали размера на шрифтаУвеличи размера на шрифта

В зората на гейм-индустрията, още през деветдесетте, доста добри заглавия преминаха някак незабелязани и недооценени. Главната причина за това е факта, че тогава просто нямаше толкова PC-геймъри, а и самите машини бяха доста слаби и игрите не грабваха с визия. Младежите предпочитаха да отидат на флиперите, джагите и подобните “аркади”. Всъщност много малка част въобще притежаваха компютри. Естествено, говоря за времето на 486-ците и първите стомегахерцови процесори тип “аз съм яка машинка на 133 MHz и 16MB RAM”. Именно от онова време е и Total Annihilation, или на кратко TA.

Това е една доста необичайна стратегия. Действието се развивя далеч напред в бъдещето, когато органичната същност на човечеството е отдавна загърбена и прерастнала в пълна механизация, а създаването на нов член на обществото изисква няколко минути “нано-отливане”. Двете враждуващи страни, Арм и Кор, са изразходвали ресурсите на галактиката след четири хилядолетия война. Война, която никой вече не помни защо е започнала. Сега сраженията продължават сред изгубените или опустошени светове, а мир ще възтържествува само и единствено след пълното унищожение на едната фракция.

Всъщност най-забележимата разлика разлика между ТА и останалите стратегии е фактът, че точно ресурсите ви не могат да бъдат изразходвани. Запасите ви от определен ресурс могат да достигнат нула само ако потреблението ви е по-голямо от прихода, което временно ще спре определени дейности. Ресурсите дори са само два - енергия и метал. Интересно е как играта запознава младите умове с алтернативни методи за получаване на първата – от соларни панели, ветрогенератори и геотермални електроцентрали до турбини, задвижвани от морски течения, ядрени електроцентрали и тъй нататък. Някой източници зависят от природните богатства на планетата, други – не. Енергията е лесна за добиване, но и разхода ви ще е голям, тъй като се използва за абсолютно всичко – строене (нано-отливане) на сгради, войски, ремонт, придвижване и стреляне по врага. Приходът ви на метал пък е много силно зависим от природните богатства на поредния свят, в който се сражавате. При него се изискват сравнително малко количества, освен ако не стройте някой огромен battleship или скъпи високотехнологични сгради.

Друг интересен аспект на играта е рециклирането – строителните единици са способни да рециклират почти всичко – местната растителност, скали, стари строежи на изчезнали цивилизации, а също така паднали в бой събратя и врагове. Самият факт, че ресурсите са на практика неизразходваеми прави играта много динамична – фабриките непрекъснато бълват чудновато изглеждащи роботчета, които веднага се хвърлят в бой, умират и отново биват сглобявани и пресъздавани. Командването на тази армия е голямото предизвикателство на играта, а компютърът има отличимо предимство (тъйкато е способен да управлява всичко едновремено) - затова и другарите от Cavedog Entertainment са направили възможно командването на войски на пауза, както и забавяне и ускоряване на геймплея.

Друг интересен факт е изключителното разнообразие на единичките - на практика, доста над 50 различни unit-а. Те са няколко типа – роботчета-хуманоиди, механизирани войски (главно танкове), въздушни войски и морски флот. Войските на едната страна имат съответния еквивалент от другата, като основната идея остава същата, но изглежда по друг начин. Ако не броим, разбира се, специфичните уникални постройки. Всяка една единичка няма екипаж или пилот, а е напълно автономна (представете си да бъдете нано-отлят като бомбардировач или подводница, например). Всеки тип обаче има строителни/поддържащи единици, който позволяват достъп до високотехнологичните му нива. Най-забележителният екземпляр определено е “Командира”. Той е жизнено важен за вас, затова ако го изгубите, играта свършва с поражение. Командирът е нещо като “all in one” – той може да строи основните сгради, да се бие, осигурява минимален приход на ресурс само с присъствието си, умее да прекосява вода, притежава малък радар и сонар.

Някой единички определено са замислени да са повече забавни, а други - като сериозни и брутални оръжия за масово поразяване. Като фактът, че някой-си не може да обстрелва въздушни цели, не значи че няма да се опита – току виж пък успял цапне нещо.

Цялата динамика и огромното разнообразие от войски прави играта в защита почти невъзможна, освен ако теренът не го предвижда, но дори тогава е трудно. Ако пък успеете да създадете защитна линия без слаби места, ще се насладите на гледката как мощните защитни съоражения, под формата на какви ли не кули и оръдия, буквално смилат всичко, което се приближи до вас.

По отношение графиката няма много какво да се похвали, главно защото играта е на повече от десет години. Претендира да е 3D, но всъщност няма да усетите дълбочина. В звуково отношение също не е кой-знае какво – няма музика или звук на околната среда, чуват се единствено типичните гържеми и “потвържденията на единичките” (unit acknowledgements). Всъщност играта е толкова стара, че дори не е кодирана като хората, затова из нета можете да намерите инструкции как да създадете нови карти и войски (сигурно затова съществуват и няколко неофициални мода). Силата на ТА е другаде - в изключително нестандартния геймплей и особения чар на непохватните роботчета. Неща, от които любителите на качествени ретро заглавия със сигурност ще останат доволни. Аз самият с удоволствие я разцъквам от време на време.






Допадна ли ви този материал? (4) (0) 2249 прочит(а)

 Добави коментар 
Ако сте регистрирани във форума можете да коментирате и тук

Име:
Текст:
Код:        

 Няма коментари 

AdSense
Нови Кратки @ Сивостен


Реклама


Подобни статии

Случаен избор


Сивостен, v.5.3.0b
© Сивостен, 2003-2011, Всички права запазени
Препечатването на материали е нежелателно. Ако имате интерес към някои от материалите,
собственост на сп. "Сивостен" и неговите автори, моля, свържете се с редакционната колегия.