Български English [beta]
Здравей, гостенино. (вход, регистрация)
Екип Партньори Ресурси Статистики За контакт
Добави в любимиПредложи статияКонкурсиЗа рекламодатели
Начало
Форум
Към Кратки
Всички статии
 Литература
 Музика
 Филми и анимация
 На малкия екран
 Публицистика
 Популярни
 Кулинария
 Игри
 Спорт
 Творчество
 Други
Ключови думи
Поредици
Бюлетин

Търсене

Сивостен :: Fallout 3: Mothership Zeta (ревю) - Bethesda Softworks, Екшън RPG, Fallout, Компютърни игри
Fallout 3: Mothership Zeta

Автор: Ангел Марчевски, понеделник, 24 август 2009.

Публикувано в Статии :: Игри

Намали размера на шрифтаУвеличи размера на шрифта

Mothership Zeta маркира края на продълженията за Fallout 3, затова от Bethesda са се постарали като за последно да направят едно качествено DLC от калибъра на Point Lookout. Както може би феновете на играта знаят, на север от Ел. Станция MDPL-13 има разбито НЛО, поставено там с идеята да изпълнява ролята на нещо като туристическа атракция за играчите, които обичат да изучават покрайнините на постапокалиптичния Вашингтон, окръг Колумбия. До момента локацията предлагаше единствено интересна гледка, но вече не стоят така. Знае ли човек, може би някой Fallout маниак - а такива не е като да липсват - е предложил на Bethesda да бъде изграден епизод около основите, които са поставени от т.нар. UFO Crash Site. А може би не. Но и искрицата, от която е пламнала идеята, да остане мистерия за нас, то последният експанжън за F3 е налице.

Всичко започва, както във всеки един друг експанжън, с бродкаст, който достига на Pip-Boy-а с идеята да ви насочи вниманието към съответния район, където ще започне поредното приключение - въпросното НЛО. Тук ще ви напомня, че цялата поредица на Fallout е изградена с ретро-футуристична атмосфера, напомняща хем 50-те, хем технологиите на бъдещето. Истината е, че играта е пълна с клишета, но са представени по толкова интересен начин, че никой до сега не се е оплакал от това.

Споменавам това, защото с приближаването си на разбитото НЛО, ще преживеете нещо още по-познато – а именно, отвличане от извънземни! За момент добрият стар лъч светлина ви издига във въздуха, сякаш гравитацията вече не е фактор, и ви прибира с бясна скорост на борда на огромния Mothership, който според шаблона има кръгло-овална форма напомняща за пумпал. Това, разбира се, ще откриете сами на по-късен стадий, за момента се събуждате в килия и с ужасно главоболие (може би от множеството сонди, минали през черепа ви). Както и съкилийник. Цялата ви екипировка също липсва. Вашия „съквартирант” е Сома – нахакана и арогантна wasteland-ърка, отвлечена няколко дни преди вас. (В този момент си задавате въпроса защо са ви сложили заедно, и защо пък да не изпълните очакваното от подобна двойка). Сома изработва прост, но ефективен план за бягство, включващ сбиване между двама ви с цел привличане вниманието на двата гарда и тяхната намеса, което в крайна сметка завършва с пребити до смърт извънземни и двама бегълци. Тук е моментът да опиша въпросните нашественици – добре познатите от зората на уфоманията зелени човечета с черни очи, малък ръст, жалка физика, и смешен бърз говор, навлечени в бели скафандри със смъкнати шлемове.

Първата ви задача е да се измъкнете от затворническото крило. През няколко килии ще освободите още един затворник - Сали, която е само на десет. Изпълнява ролята на нещо като гид в приключението ви, познавайки добре кораба, и от време на време се промъква през шахтите и таваните да ви отваря заключени врати. Докато излезете от затворническия блок ще освободите всякакви типажи от всевъзможни епохи - явно господа марсианците не се занимават с отмъкване на нищо неподозиращи хорица от скоро - включително каубой, астронавт, японски самурай и полеви медик от Великата война.

След време става все по-ясно, че за да се върнете на Земята ще е необходимо да превземете целия кораб. Самите извънземни са въоръжени с типичните за архетипа си смешно изглеждащи пистолетчета и пушки, изстрелващи сини кълба плазма, дезинтегриращи всичко, до което се докоснат. Човек би очаквал, че зелените дребосъци падат от 2-3 куршума, но това не е точно така. Като технически развита цивилизация, въпросните нашественици се мажат с биогел, който увеличава жизнените им показатели в пъти. Интериорът, а дори екстериора на Mothership-а е направен изключително добре, ще можете да се насладите на био-статични камери със замразени какви ли не екземпляри - включително измет от постапокалиптичната пустош - лаборатории, работилници, сервизни помещения с левитиращи роботи и даже хангари с едноместни летателни апарати. Ако сте любопитна натура и решите да разучите кораба ще се натъкнете и на едни зловещо изглеждащи кръстоски между хора и извънземни, които с огромно желание биха осакатили представители и на двете си начала.

Както във всеки екпанжън ще се сдобиете с 1-2 уникални оръжия и едно уникално умение (пасивно), стига да имате желанието да обиколите всичко. Към края на приключението ще поемете контрол над целия кораб убивайки капитана. Ще ви се отдаде дори възможност да стреляте по Земята с огромно плазмено оръдие, погребвайки район с радиус от няколкостотин километра. С последни сили завзетият Mothership вика за помощ събратята си от дълбокия космос, което ще означава, че ще трябва да унищожите още един от въпросните гиганти, използвайки умела комбинация между офанзивна и дефанзивна тактика. Един действително шеметен финал на последното продължение на Fallout. В последствие изпращате „телепортационна капсула” в добрата стара пустош, което ще ви осигури възможност да се върнете на вече личния си космически кораб по всяко време на денонощието.

Това, което ми направи впечатление, е че в DLC-то нямаше важно решение с кармични последствия за вземане. Добре познатите логически пъзели са на лице. Качеството на текстурите е на ниво (няма дупки в терена като преди). Така експанжънът понася критика основно поради факта, че е праволинеен, но лично на мен малко разнообразие ми достави удоволствие. Надявам се да достави и на вас.






Допадна ли ви този материал? (4) (0) 2354 прочит(а)

 Добави коментар 
Ако сте регистрирани във форума можете да коментирате и тук

Име:
Текст:
Код:        

 Няма коментари 

AdSense
Нови Кратки @ Сивостен


Реклама


Подобни статии

Случаен избор


Сивостен, v.5.3.0b
© Сивостен, 2003-2011, Всички права запазени
Препечатването на материали е нежелателно. Ако имате интерес към някои от материалите,
собственост на сп. "Сивостен" и неговите автори, моля, свържете се с редакционната колегия.