Български English [beta]
Здравей, гостенино. (вход, регистрация)
Екип Партньори Ресурси Статистики За контакт
Добави в любимиПредложи статияКонкурсиЗа рекламодатели
Начало
Форум
Към Кратки
Всички статии
 Литература
 Музика
 Филми и анимация
 На малкия екран
 Публицистика
 Популярни
 Кулинария
 Игри
 Спорт
 Творчество
 Други
Ключови думи
Поредици
Бюлетин

Търсене

Сивостен :: Dragon Age: Origins (ревю) - BioWare, RPG, Кейт Мългрю, Клаудия Блек, Компютърни игри, Нови игри, Стив Валънтайн, Тим Къри, Фентъ
Dragon Age: Origins

Автор: Ангел Марчевски, вторник, 29 декември 2009.

Публикувано в Статии :: Игри

Намали размера на шрифтаУвеличи размера на шрифта

Не знам за вас, но на мен от месеци ми се разцъкваше някакво свястно RPG. Пробвах Ego Draconis, но си останах разочарован. После пък научих, че всъщност Ego Draconis била създадена като евтино копие на сагата наречена, Dragon Age Origins. Е, може да се спори по въпроса, но истина или не, Dragon Age - както се оказа - си заслужава. В днешно време ветеран-геймърите са видели почти всичко и трудно биха се впечатлили, но въпреки това произведението на BioWare ще се запомни като едно от добрите RPG-та.

Всъщност, самият сюжет има сравнително малко допирни точки с тематиката на драконите. Основния ви враг в света на Dragon Age е превъплъщението на универсалното зло – The Darkspawn – орда жестоки, брутални и безмилостни изроди, управлявани от „Архдемонът”. Въпросният „демон” всъщност е един от „старите богове”, чийто дух е бил почернен от The Darkspawn, след което е обсебил тялото на убит дракон. Крайният резултат е доста стряскащ и впечатляващ, но в това ще се уверите и сами.

Когато Darkspawn тръгне на поход, събитието е известно като “The Blight” – тъмна и опасна епоха, в течение на която човечеството е на ръба на унищожението. Първия Блайт е бил спрян преди няколкостотин години от Ордена на Сивите Стражи (The Gray Wardens), които и до ден днешен бдят нащрек за ордата на мрака. В зависимост от избора на персонаж, в който да се превъплътите, приключението ви започва от различно място – от благородническите родове на Коусланд, от калните улици на Ферелден, а може би от пещерите на Орзамар. Но независимо от стартовата ви позиция в социалната структура на кралството, след кратка и дръзка развръзка, по желание на съдбата ще бъдете принуден/а да се присъедините към каузата на Сивите Стражи, а задачата да спасите кралството и света от нашественика ще стане ваша. Уникалните диалози и решенията, които ще бъдат оставяни на вас, контролират развитието на сагата ви, като мога само да кажа, че ако искате да имате успех, трябва да намерите баланса между идеализъм и прагматизъм - главно защото много често в дилемите на персонажа ви няма да има „прав и крив”, но затова пък ще важи в пълна сила закона за действие и противодействие. Ако пък решите да развиете словесните дарби на персонажа си, ще останете приятно изненадани колко силно може да влияете на околните.

По време на дългите си походи и куести, ще се натъкнете тук-там на някой друг персонаж, който посредством един или друг мотив би се присъединил към агитката ви. По време на мисия ще трябва да изберете кои (от едно до три) аверчета от групичката си искате да ви придружи, а иначе ще можете да общувате с всеки един от тях, когато се върнете от поредната опасна мисия в лагера си. Всеки един от дружките ви има „мнение” за вас. Ако се вслушвате в съветите на съответния другар, ще направите добро впечатление и ще повишите лоялността му/и, но ще има и моменти, когато за всеобщо добро ще трябва да игнорирате препоръките им - главно защото всеки един има собствени убеждения по съответния проблем, които не винаги са благоразумни или основателни. Но не се притеснявайте, от почти всеки търговец можете да закупите подаръчета за другарите си, с които да позагладите положението. Само внимавайте какво на кого давате - никоя изискана дама няма да се впечатли от халба джуджешко пиво, нито пък рицар-тамплиер - от букет цветя. С времето ще ги почувствате като близки, а от BioWare са се постарали играта да бъде доста завладяваща.

Един от най-уникалните и успешни елементи на играта са тактическите настройки на самите битки. Можете да управлявате само един персонаж, а останалите ще следват тактическите инструкции, който сте им задали. Това включва поведение – агресивно/дефанзивно/по подразбиране/пасивно и т.н, а също списък с действията и противодействията на всеки от тях. От програмна гледна точка това си е създаване на алгоритми за изкуствения интелект на героите. Ако сте достатъчно умели в начинанието, ще можете да изкусурите поведението на съотборниците, но и да не успеете - не се стряскайте, човек трудно може да предвиди всяка една ситуация и адекватните решения, които трябва да се вземат - затова ще имате възможност да ударите една пауза и да зададете команди на персонажите си един-по-един, без да бързате за никъде. В крайна сметка ще трябва да комбинирате и двете. Големите „тактици” сред геймърите ще останат много доволни.

Като във всяко уважаващо себе си RPG, ще разполагате и с добър набор статистики като сила, сръчност, ловкост и т.н., но бях приятно изненадан, че от BioWare отразили и други фактори като например коварство на героя, чрез което ще съобразява къде точно е слабото място на врага (за да нанася критични удари), а също ви предоставя уникални диалози и умението да усещате, когато някой злонамерен тип ви гъбарка. В крайна сметка тези статистики ще предопределят развоя на събитията, затова избирайте мъдро. Това, което първоначално може да обърка повечето RPG фенове, са трите вида „умения”, които ще развивате. Имате специализации (които всъщност ви разкриват нови бойни умения), таланти (като билкарство, капанджийство, отровителство, кражба и т.н.), и самите бойни умения (всякакви трикове според избора ви на оръжие).

Самата екипировка не е кой знае колко екзотична, но тук-там ще попадате на някой търговец, в чийто инвентар небрежно се подмята по някой уникат. Имате няколко категории оръжя – леки и тежки мечове, кинжали, лъкове и арбалети, магически жезли. Те рядко ще се различават по форма, но всеки е правен от различен материал (желязо, стомана, драконова кост, сребро и т.н.). Броните биват леки, тежки и просто облекла. Колкото по-тежка една броня, толкова повече защита предоставя, но изтощава героя ви бързо (и обратното), затова ще трябва да намерите баланса между двата факта, като все пак се съобразите с класовете на персонажите.

От графична гледна точка, всичко си е в реда на нещата – никой не би очаквал по-малко от хитова игра. Въпреки това, най-силният фактор си остава атмосферата. Саундтракът също е на ниво. Е, няма да си тананикате някоя мелодийка две седмици, но си е точно както трябва. Моделите на персонажите са много добре изпипани, докато същите на оръжията изглеждат грубовати, което като се замисля не е толкова лошо - на много хора им е втръснало от светещи мечове и ножки в стил „силата е с теб - джедайски неонки”. Редно е да спомена един интересен факт – диалозите на вещицата Мориган са озвучени от Клаудия Блек, още по-добре известна като офицер Сун от "Фарскейп" или Вала Мал Доран ("Старгейт: SG-1"), а към познатите гласове не може да пропуснем да добавим и Кейт Мългрю (кап. Джейнуей, "Стар Трек: Вояджър"), Тим Къри и британеца Стив Валънтайн.

За по-любознателните, героят ви разполага с „журнал”, където освен куестите, ще бъде достъпна и всякаква странична информация за света около вас – произход и подробности за срещнатите противници, легенди, култура, биографии на персонажите и прочее подобни. Играта понася критика най-вече заради силно ограничената свобода на скитане по картата (и с основание), но като се имат предвид всички положителни фактори, това се преживява. Друг радостен факт е наличието на опция за добавяне на DLC пакети (точно като във Fallout3), което всъщност дава на играта огромен потенциал за продължения и експанжъни, били те правени от BioWare или любителски.

Или въобще, в резюме, Dragon Age Origins се явява лъч светлина в позагасналия напоследък жанр на ролевите игри, а още по-важното е всъщност, че предоставя възможността да се позабавлявате продължително време по един достатъчно стойностен начин. А какво друго в крайна сметка му трябва на човек.






Допадна ли ви този материал? (7) (3) 3459 прочит(а)

 Добави коментар 
Ако сте регистрирани във форума можете да коментирате и тук

Име:
Текст:
Код:        

 Няма коментари 

AdSense
Нови Кратки @ Сивостен


Реклама


Подобни статии

Случаен избор


Сивостен, v.5.3.0b
© Сивостен, 2003-2011, Всички права запазени
Препечатването на материали е нежелателно. Ако имате интерес към някои от материалите,
собственост на сп. "Сивостен" и неговите автори, моля, свържете се с редакционната колегия.