Български English [beta]
Здравей, гостенино. (вход, регистрация)
Екип Партньори Ресурси Статистики За контакт
Добави в любимиПредложи статияКонкурсиЗа рекламодатели
Начало
Форум
Към Кратки
Всички статии
 Литература
 Музика
 Филми и анимация
 На малкия екран
 Публицистика
 Популярни
 Кулинария
 Игри
 Спорт
 Творчество
 Други
Ключови думи
Поредици
Бюлетин

Търсене

Сивостен :: An Education (2009) (ревю) - Лоне Шерфиг, Ник Хорнби, Драма, Алфред Молина, Доминик Купър, Ема Томпсън, Кери Мълиган, Оливия Уиля
An Education (2009)

Поредици: Златен Глобус 2010; Оскари 2010

Автор: Иван Ж. Атанасов, събота, 02 януари 2010.

Публикувано в Статии :: Филми и анимация; Предложи Гледна точка

Намали размера на шрифтаУвеличи размера на шрифта

An Education (2009)

В живота на човек неизбежно настъпва един момент, в който момчето започва да се превръща в мъж, или момичето – в жена. Този период по правило се характеризира с това, че хормоните започват да бушуват, любовта да разцъфтява и да взима на абордаж здравия разум. Неизбежно, обаче, бъдещият мъж, или както в случая на "An Education" – жена, се сблъсква с факта, че съдбата рядко дава само хубавото. И когато това се случва се налага да изпиеш горчивата чаша на разочарованието, да изсърбаш попарата от глупави постъпки, които си надробил и да се опиташ да продължиш напред.

Да, темата далеч не е нова, нито за киното, нито за литературата, нито за който и да бил от нас – людете. Така че едва ли може да се каже, че основната идея в британската лента е прекалено оригинална или особено непозната. Още когато виждаме шестнадесетгодишната Джени да срещне за първи път Дейвид се досещаме какво ни очаква. И сме прави, защото действително ни предстои една красива и романтична любов, последвана от неизбежния край, съвсем характерно за киното от Албиона - недотам положителен.

Толкова за сюжета. Има обаче редица позитиви в лентата, които да се преборят с предвидимостта на действието. Актьорската игра например. "An Education" е буквално превзет на нож, обсебен и вдъхновен от Кери Мълиган и Питър Сарсгард, които правят толкова натурални роли, че човек почти забравя, че гледа филм. И двамата правят персонажите си дотолкова изпълнени с живот, че човек няма как да не се зачуди дали изпълненията им не извират направо от душата и сърцето. Като добавим и факта, че химията помежду им се усеща дори от минувачите по улицата пред киното, става ясно защо лентата има толкова добро въздействие върху зрителя.

Другото, което прави филма изключително приятен за гледане, е непринудеността, с която шестдесетте години са представени на екран. Всяка сцена изглежда все едно наистина е снимана по онова време. Всичко – от консервативността на бащата на Джени, до леко свободното, но не разпуснато държание на очарователната приятелка на Дани – Хелън, е в духа на времето. Именно това е другият голям плюс зад британската драма – всеки – от режисьор, през сценарист до изпълнители се е постарал нещата да изглеждат такива, каквито са били, са и ще бъдат.

Финалните сцени пък са драма от наистина висока класа. Карат зрителя да се замисли как се е преборил със собствените грешки. Да си припомни и колко са били приятни самите глупости, въпреки целия си негативен ефект. И може би именно тази интимна близост между онова, което виждаме на екран и самите нас прави лентата толкова приятна за гледане.

Което може би би било и едно добро резюме като за финал. Тъй като "An Education" наистина се характеризира точно с това – човешката си драма, топлината и контактът със зрителя. Дали защото е базиран върху съвсем реални мемоари или по друга причина – не знам. Но удоволствието от лентата е напълно гарантирано дори за хората, които по принцип не харесват точно този тип кино.






Допадна ли ви този материал? (2) (0) 2844 прочит(а)

 Добави коментар 
Ако сте регистрирани във форума можете да коментирате и тук

Име:
Текст:
Код:        

 Покажи/скрий коментарите (3) 



Читателите на тази статия се поинтересуваха от:
В името на Светлината
Кол Сорин
Doomsday (2008)
На учителя с любов
Nip/Tuck
AdSense
Нови Кратки @ Сивостен


Реклама


Подобни статии

Случаен избор


Сивостен, v.5.3.0b
© Сивостен, 2003-2011, Всички права запазени
Препечатването на материали е нежелателно. Ако имате интерес към някои от материалите,
собственост на сп. "Сивостен" и неговите автори, моля, свържете се с редакционната колегия.