Български English [beta]
Здравей, гостенино. (вход, регистрация)
Екип Партньори Ресурси Статистики За контакт
Добави в любимиПредложи статияКонкурсиЗа рекламодатели
Начало
Форум
Към Кратки
Всички статии
 Литература
 Музика
 Филми и анимация
 На малкия екран
 Публицистика
 Популярни
 Кулинария
 Игри
 Спорт
 Творчество
 Други
Ключови думи
Поредици
Бюлетин

Търсене

Сивостен :: Disciples 3: Renaissance (ревю) - Akella, Strategy First, RPG, Походова стратегия, Компютърни игри, Нови игри
Disciples 3: Renaissance

Автор: Ангел Марчевски, понеделник, 18 януари 2010.

Публикувано в Статии :: Игри

Намали размера на шрифтаУвеличи размера на шрифта

Какво е Disciples? Митове и легенди

През далечната 1999 г., Strategy First поставят началото на епичната сага с първата част от поредицата озаглавена Disciples: Sacred Lands. Става дума за походова стратегия със силни РПГ елементи. Е, първата част не жъне кой знае какъв успех, пък и гейм индустрията не е особено развита. И ето през 2002 г. дойде голямата мечка - Disciples II. Играта бе толкова успешна, че набързо й изковаха цели шест експанжъна и пуснаха на пазара няколко „Голд” пакета. Сагата ни разказва за кралството Невандаар и битките за домниация на обитаващите го раси.

„В началото нямаше нищо. Всевишния имаше много ангели служители, един от които - фаворитът му Бетрезен, на когото даде силата да създава живот. Бетерзен, с цел да впечатли Всевишния, създаде Невандаар по свой начин. След това той повика другите богове да му помогнат да засели света, който е създал. Галиан и Солониел създадоха горите и океаните и ги населиха с елфи и съответно - merfolk. Уотан създаде джуджетата и ги засели в планините, а Бетрезен създаде хората по свой образ и подобие. Дойдоха и други богове, които оставиха отпечатъка си върху Невандаар. Бетрезен замина да съобщи на Всевишния за творението си, а през това време останалите ангели, който изпитваха дива завист към Бетрезен, развалиха творението му. Когато Всевишният пристигна, той намери война и опустошение. В гнева си прокле Бетрезен, заставяйки го да живее в творението си завинаги.”

С какво се откроява Disciples?

По времето на части първа и втора нямаше толкова конкуренция, следователно и базата за сравнение е малка. Това, с което се запомни играта, е позицията и на основен съперник на Heroes of Might and Magic - която, както знаем, си е чиста проба легенда. Има няколко принципни разлики в двете заглавия, но няма да ви отегчавам с тях. Disciples изпъква с любопитния факт, че е почти изцяло изрисувана на ръка, което създава изключително силна атмосфера и придава солидност на моделите и интерфейса. Друга отличителна черта са малките мащаби на армията ви (разполагате с герой и няколко войника ескорт), което за мен е предимство. Всеки един от войниците ви придобива опит и сменя визията и уменията си с всяко ниво. Главният ви град е почти непревземаем, а ресурси печелите като разпросирате влиянието си. Disciples е наистина единствена по рода си поредица, уникално произведение, или поне беше, докато не дойде...

Част 3 – Disciples III: Renaissance

Както се очаква, до 2010 г. технологиите са напреднали, следователно и „визията” на играта се е подобрила с част трета. Голямото разочарование обаче идва от факта, че с 3D енджина са наложени и промени в схемата на битките – моделите досега бяха статично разположени, докато вече се движат динамично. И то как? Физиката на битките е точно като в Heroes of Might and Magic или King’s Bounty. Всъщност е използвана познатата шестоъгълна схема, характерна в днешно време за повечето походови стратегии. В частност, разочарованието идва от това, че Disciples с част III е загубила от уникалния си чар. Другата неприятна вест е наличието само на три от игруемите фракции, което аз си обяснявам с факта, че останалите възнамеряват да изкарат с някой експанжън, естествено - за да купим не една, а 2-3 игрици.

Този път, разработчик е Akella, а Strategy First - само разпространител, което обяснява част от „нововъведенията”. За радост, почти успешно е запазен автентичния вид на моделите и персонажите, особено ако се загледаме в иконките на руните, но за сметка на това визията на градовете е 101% изкопирана от Heroes V. Срамота е наистина да се копират идеи от основния съперник и доста от хардкор феновете вече се изнедоволстваха от това. Е, поне новата генерация геймъри ще бъде зарибена. Съвсем не казвам, че няма какво да се види, дори само заради заглавието си играта със сигурност ще остане сред хитовете на годината. И дори искрено ви я препоръчвам пред купищата скапани заглавия, който излизат всекидневно. А кой знае - ако ви хареса Disciples 3: Renaissance, може да се вдъхновите да разцъкате и някоя от предишните части на поредицата.






Допадна ли ви този материал? (5) (2) 3716 прочит(а)

 Добави коментар 
Ако сте регистрирани във форума можете да коментирате и тук

Име:
Текст:
Код:        

 Покажи/скрий коментарите (6) 



AdSense
Нови Кратки @ Сивостен

[phpBB Debug] PHP Notice: in file /home/sivosten/public_html/e107_plugins/tvseries/tvseries.php on line 32: date(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected 'Europe/Helsinki' for 'EEST/3,0/DST' instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /home/sivosten/public_html/e107_plugins/tvseries/tvseries.php on line 51: date(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected 'Europe/Helsinki' for 'EEST/3,0/DST' instead

Реклама


Подобни статии

Случаен избор


Сивостен, v.5.3.0b
© Сивостен, 2003-2011, Всички права запазени
Препечатването на материали е нежелателно. Ако имате интерес към някои от материалите,
собственост на сп. "Сивостен" и неговите автори, моля, свържете се с редакционната колегия.