Български English [beta]
Здравей, гостенино. (вход, регистрация)
Екип Партньори Ресурси Статистики За контакт
Добави в любимиПредложи статияКонкурсиЗа рекламодатели
Начало
Форум
Към Кратки
Всички статии
 Литература
 Музика
 Филми и анимация
 На малкия екран
 Публицистика
 Популярни
 Кулинария
 Игри
 Спорт
 Творчество
 Други
Ключови думи
Поредици
Бюлетин

Търсене

Сивостен :: Battlefield: Bad Company 2 (ревю) - EA Games, First Person Shooter, Компютърни игри, Нови игри
Battlefield: Bad Company 2

Автор: Ангел Марчевски, неделя, 14 март 2010.

Публикувано в Статии :: Игри

Намали размера на шрифтаУвеличи размера на шрифта

От оскъдица на игри не можем да се оплачем, особено пък онези, в които целта е избиване на нещо. Може би пък хората сме доста деструктивни по природа, поради което и подобни игри не само се харесват, но се и играят масово. А както знаем, търсенето определя предлагането, и ето че излезе новото „хитово” заглавие - “Battlefield: Bad Company 2”, чадо на майсторите в жанра EA Games.

Да си призная, аз самият очаквах мултиплеър-ориентирана игра - както, всъщност, повечето от поредицата Battlefield - и сингъл кампанията ме изненада порядъчно. Но пък приятно. Олд скуул като мен обичат понякога да разцъкват самостоятелно, и е хубаво, че EA все пак са се присетили и за нас - колкото и новото хардкор геймърско поколение да се оплаква, че не му се отдава поредната възможност да се коли в мрежа.

Тук ще се превъплътите в поредния редник, член на елитен отряд US командоси. Първата мисия е своеобразен увод – отвежда ви насред Виетнамската война, като мисията ви е да спасите някакъв професор, всъщност изобретател на поредното ново супероръжие. Истинският екшън обаче започва в наши дни, когато злите руснаци тръгват към световно господство с помощта именно на въпросното WMD (ОМУ).

Малко глупавичко, нали. EA обаче имат навика да превръщат всичко неамериканско в олицетворение на универсалното зло, и колкото и да е посредствена - а и морално остаряла - подобна идеология, от компанията продължават да я влагат в почти всяко едно свое заглавие. Като че ли обаче този път наистина са прекалили. Виетнамците са полумалоумни, простовати отрепки, а братушките са злонравни мегатерористи с промити от комунизма мозъци. И като последен проблясък светлина в тези тъмни времена, вашият отряд суперпечени щатски командосчета се захваща с тежката задача да спасява света от всякакви останали видове зло – не само виетнамци и руснаци, но дори немци или жители на Средния Изток.

Е, ако погледнем от забавната страна на нещата и с много, много усърдие приемем, че иде реч за шарж на онези отдавна отминали времена, а и на Студената война, играта всъщност е много добре направена. Нещо, което започва да се превръща във все по-голяма рядкост в наши дни. Енджинът е поизчистен и оптимизиран, графиките са много красиви и реалистични, като същевременно изискванията са приемливо ниски. И като цяло, физиката и механиката на играта са почти безупречни. Цялата околна среда е напълно разрушима - не само предварително определени за целта текстури - нещо на което феновете на реализма откровено държат силно. Звуковите ефекти направо къртят мивки, а кинематиките на свой ред лепят плочки.

Но настрана атмосферата и сравнението със стария лаф, арсенала, с който разполагате е доста екзотичен - от автентични стари автомати, чак до хай-тек най-модерни оръжия. Из отделните мисийки ще можете да се повозите на един куп превозни средства и бойна техника. Electronic Arts дори са се постарали да изработят цяло ново поколение изкуствен интелект, както за противниците, така и за дружинката ви. Е, не мога да кажа, че опитът им е бил напълно успешен - от време на време ще попаднете на много популярната сцена, в която двама противници се гледат тъпо, без да се стрелят. И може би осъзнавайки това по време на бета-тестинга, производителите са решили, просто за всеки случай, да направят отряда ви неуязвим. Казано инак - врагът ще стреля предимно по вас, което е малко спорно решение. Бих споменал и друга малка критика - някак си объркващия интерфейс на менютата, но в крайна сметка с него се свиква.

В заключение, отново ще резюмирам казаното до тук - "Battlefield: BC2" е изключително добре реализирана игра с удивително тъпо послание. Ако мислите, че можете да го преглътнете, то едва ли ще останете разочаровани. Но щеше да бъде още по-хубаво, ако целия този красив енджин бе използван за някоя действително качествена пуцалка като S.T.A.L.K.E.R., например - тогава щяхме да се насладим на поредното безсмъртно заглавие.






Допадна ли ви този материал? (7) (1) 3175 прочит(а)

 Добави коментар 
Ако сте регистрирани във форума можете да коментирате и тук

Име:
Текст:
Код:        

 Няма коментари 

AdSense
Нови Кратки @ Сивостен


Реклама


Подобни статии

Случаен избор


Сивостен, v.5.3.0b
© Сивостен, 2003-2011, Всички права запазени
Препечатването на материали е нежелателно. Ако имате интерес към някои от материалите,
собственост на сп. "Сивостен" и неговите автори, моля, свържете се с редакционната колегия.