Български English [beta]
Здравей, гостенино. (вход, регистрация)
Екип Партньори Ресурси Статистики За контакт
Добави в любимиПредложи статияКонкурсиЗа рекламодатели
Начало
Форум
Към Кратки
Всички статии
 Литература
 Музика
 Филми и анимация
 На малкия екран
 Публицистика
 Популярни
 Кулинария
 Игри
 Спорт
 Творчество
 Други
Ключови думи
Поредици
Бюлетин

Търсене

Сивостен :: Metro 2033 (ревю) - 4A Games, First Person Shooter, "Метро 2033", Дмитрий Глуховски, Компютърни игри, Нови игри, Постапо
Metro 2033

Автор: Ангел Марчевски, понеделник, 05 април 2010.

Публикувано в Статии :: Игри

Намали размера на шрифтаУвеличи размера на шрифта

Още при вида на обложката ми стана ясно, че тази игра ще бъде разцъкана. Като всеки заклет фен на постапокалиптичния жанр нямаше как да не се развълнувам при картината с противогаза, а в добавка и с червената петолъчка "Метро 2033" придоби още по-обещаващи краски.

Предполагам всички сме чували легендите за огромните плъхове в московското метро? Явно целият мит е тръгнал от едноименната новела на Дмитрий Глуховски, която всъщност е послужила като вдъхновение за създаването на "Метро 2033". Двадесет и три години в бъдещето, цивилизацията е почти напълно заличена след смъртоносна ядрена война, и част от малобройните потомци на избитото човечеството се укриват от безмилостната ядрена зима именно в тунелите под някогашната руска столица.

Животът в станцията не е лесен - мутантските атаки са ежедневие, запасите от храна и вода са оскъдни, а личното пространство е силно ограничено. На всичко отгоре сега се е появила и нова заплаха - "Тъмните" (The Dark Ones). Заплаха, която има потенциала да нахлуе в този последен бастион на човешкия род и да избие оцелелите. И за да не загуби човечеството борбата за оцеляване, на помощ идвате вие, превъплъщавайки се в ролята на Артьом. Всичко започва една сутрин, а може би пък вечер, под земята е трудно да се определи, с яко хлопане върху тежките стоманени врати на станция Екзибишън - опитният ловец с учудващо посредственото име Хънтър търси подслон в родната ви станция. Минути след това Тъмните избиват пазачите на западния вход, а Хънтър тръгва по следите на отговорните. Това е само началото - съдбата ще ви въвлече в едно вълнуващо приключение, а отговорността за спасяването на родното метро пада на ваш гръб.

Игричката е идейно направена и както вече се досещате - атмосферно ориентирана. Трудно бих я определил чак като "хорър", тъй като съм виждал далеч по-страшни заглавия, което обаче за мен е по скоро плюс, отколкото минус. Всеки може да направи страшна и плашеща игра, но нещо, което да запленява романтичната частица от съзнанието ви, изисква повече финес. Много хора сравняват "Метро 2033" със Сталкер, което е разбираемо, но това, което ме изумява, е фактът, че Метро бива възприемана като второ поколение на руския шутър. Затова и предварително искам да посоча, че подобни твърдения са просто нелепи - като няма чак да ви отегчавам, изброявайки ключовите разлики. Иначе, в един от кътсийновете дори авторите са се пошегували, споменавайки "Пикник край пътя" на братята Стругацки.

Технически обаче, за съжаление, нещата не стоят особено добре, и въпреки идейния си потенциал, "Метро 2033" се нарежда сред доста посредствено изпълнените игри. Енджинът е излишно тежък, и на средностатистическите потребители най-вероятно ще се наложи да играят на най-ниски детайли. Механиката на геймплея също стои незавършена. Зрителното ви поле е изненадващо ограничено, и ще ви се наложи да се въртите като перископ, за да покривате различните посоки. В процеса на играта забелязах и няколко недомислени от логическа точка скрипта, който водят до досадни бъгове и глитчове, които пък от своя страна са напълно способни да развалят удоволствието на играещия поне за текущата карта.

Друг проблем остава силно ограниченият арсенал на ваше разположение. Да, съгласен съм че има няколко доста свежи оръжийца в стил "постапокалиптична самоделка", но дори с тях общият брой пуцалки е под десет. Може би за да замажат малко положението, авторите са пуснали по метро-пазарите модифицирани версии на арсенала - със заглушител, с оптика, подсилени - но това не определено дава желания резултат.

Редно е да споменем и мутантите. За съжаление, и те са като че ли недовършени. Освен стандартния човекояден плъх и често срещаните гигантски прилепи, Метро не предлага кой знае какъв асортимент гадини. Изключение правят една-две карти със специално създадени твари, но като изключим тях, разнообразието е силно ограничено. Е, тук и там ще се намира и по някой двукрак враг от вида хомо сапиенс, а с риск да разваля изненадата ще спомена и появата на призраци на няколко места, но те са по-скоро част от патогенната среда, отколкото врагове, а и освен да ги избегнете, друго няма какво да им направите.

Една от най-забележимите новости пък е валутата в този подземен свят - това са предвоенни муниции, ценни със своята добра изработка и прилична огнева мощ. Всъщност, намирайки такива патрони, можете разбира се и да ги използвате, но ви съветвам да ги пазите като циганче - баничка. Тази нестандартна валута обаче, освен да освежи геймплея го също така натоварва и излишно усложнява... нещо, в което ще се уверите и сами, ако решите да заиграете.

Пейзажите и моделите на персонажите, за сметка на казаното дотук, са похвално изпипани, макар че аз лично останах разочарован - и малко стреснат - при вида на неестествено змийските очи на второстепенните герои. Като заговорихме за пейзажи, ако имате търпението да завършите приключението, наречено "Метро 2033", на самата кулминация ще останете особено приятно изненадани.

В резюме, идейно, но недоизпипано като изработка заглавие, за което не ви съветвам да давате цели 70 лева, поне на настоящето ниво. В крайна сметка и самият сюжет не е дотам дълъг, а завършите ли го, ще трябва да започнете отначало, прииграе ли ви се пак. Предполагам все пак ще доживеем някой друг експанжън, в който ще са оправени поне част от многобройните проблеми на играта. Но все пак, ако сте хардкор фен на постапокалиптичните игрици и всичко друго ви е омръзнало - грабнете "Метро 2033". Поне като атмосфера няма да ви подлъже.






Допадна ли ви този материал? (5) (1) 5577 прочит(а)

 Добави коментар 
Ако сте регистрирани във форума можете да коментирате и тук

Име:
Текст:
Код:        

 Няма коментари 

AdSense
Нови Кратки @ Сивостен


Реклама


Подобни статии

Случаен избор


Сивостен, v.5.3.0b
© Сивостен, 2003-2011, Всички права запазени
Препечатването на материали е нежелателно. Ако имате интерес към някои от материалите,
собственост на сп. "Сивостен" и неговите автори, моля, свържете се с редакционната колегия.