Български English [beta]
Здравей, гостенино. (вход, регистрация)
Екип Партньори Ресурси Статистики За контакт
Добави в любимиПредложи статияКонкурсиЗа рекламодатели
Начало
Форум
Към Кратки
Всички статии
 Литература
 Музика
 Филми и анимация
 На малкия екран
 Публицистика
 Популярни
 Кулинария
 Игри
 Спорт
 Творчество
 Други
Ключови думи
Поредици
Бюлетин

Търсене

Сивостен :: Command & Conquer: Tiberian Twilight (ревю) - Electronic Arts, Стратегия, Стратегия в реално време, Компютърни игри, Нови игри
Command & Conquer: Tiberian Twilight

Поредици: Легендарни компютърни игри

Автор: Ангел Марчевски, събота, 17 април 2010.

Публикувано в Статии :: Игри

Намали размера на шрифтаУвеличи размера на шрифта

В последно време гейм-индустрията изкара няколко хитови заглавия, и изглежда, за да не останат по-назад, EA Games на свой ред се включиха в надпреварата, издавайки поредното продължение на легендарната поредица RTS-ки "Command & Conquer" – Tiberian Twilight.

Всъщност, те колко части станаха вече? Едва ли мога да ги преброя на пръстите и на двете си ръце, а въпросната поредица дори включва в себе си цели три отделни проекта - Red Alert, Generals и Tiberian. Едно време поне EA си съдействаха с Westwood Studios, име пределно добре познато с качествените си, класически стратегии. Днес обаче, с всяка поредна част от кое да е от трите заглавия, игриците стават все по-глупави. И може би най-яркото доказателство за това явление е именно последното им чадо в групата Tiberian.

Ако се върнем малко по-назад, Tiberian Sun се нареждаше рамо до рамо с класиките в жанра Red Alert и Dune 2000. Преди няколко години излезе пък Tiberian Wars, която, като изключим някой друг неприятен детайл, все пак бе играема. И ето ни тук, пред Tiberian Twilight - нали напоследък Twilight е най-модерната думичка, прилепена на всичко „яко“ - за която с ръка на сърцето ще заявя, че си е просто порядъчно тъпа.

Най-голямата грешка определено са кардиналните промени в геймплея. За начало, досега въпросния тибериум бе основен ресурс в играта, и цялата икономика, развитие, да си го кажем - целият сюжет се въртеше около него. Е, вече не. Което пък повдига резонния въпрос дали има място в заглавието даже - макар че, разбира се, отново се бъхтят традиционните две страни, Глобалната Защитна Инициатива и Братството на Нод. Този път обаче ресурси просто няма – войските са безплатни, ограничава ви единствено ограничението на популацията.

Иначе, както във всяка част от поредицата и много други стратегии, определени войски са ефективни срещу втори и слаби срещу трети, затова истинското предизвикателство е в това какво ще изберете да „закупите“, та да контрирате успешно врага, докато междувременно не запълвате лимита си. Другото нововъведение, по-точно нова глупост, са подвижните бази. Поръчвайки доброто старо MCV (mobile construction vehicle), ще трябва да изберете между три класа – офанзивно, дефанзивно и поддържащо такова. Всяко едно предлага различни типове войски и различни умения. Базичките ви са напълно подвижни – няма го добрия стар Construction Yard, вместо това разполагате с крачеща, летяща или търкаляща се сграда, която освен че строи, ви произвежда и определените типове войски. А щом изключим въпросното ем-це-ве, останалите сгради се броят на пръстите на едната ръка.

Цялата тази история прави играта мултиплейър ориентирана – предполага се, че всеки играч ще избере дадена бойна тактика, която ще се допълва със същата на другия съотборник. Всъщност, Tiberian Twilight е почти неиграума в single player режим – в момента, в който срещу вас се изправят два-три противника, дори ако ще да са AI контролирани, просто нямате особен шанс. А и за самия сюжет не мога да кажа кой знае колко добри неща – типично за повечето C&C, персонажите в кътсийновете, мисиите и брифингите са играни от „известни“ актьори, но затова пък цялата фабула е безбожно тъпа, детска, посредствена и изкуствена.

От техническа гледна точка, играта отново не струва – енджинът е зле преработен стар такъв, който вместо да бъде усъвършенстван, е по-скоро сбъгясан допълнително. Менютата и интерфейсите са особено неудобни, пикселизирани и бъгави, а саундтракът е скучен и плосък. Смятам за необходимо да спомена и самия артуърк - голяма част от бойната техника, особено тази на Нод, изглежда бутафорно. Говорим си за гигантски танк-скорпиони, крачещи фабрики, въобще дори във второкачествените анимации от типа „Трансформърс“ няма да попаднете на по-нелепи измишльотини.

И като цяло, Tiberian Twilight представлява един голям, тлъст и грозен провал. Учудващо е как само с едно-две продълженийца, ЕА успяха тотално да оплескат една от най-известните поредици в жанра въобще. Единственият вариант да се насладите на играта е да я разцъкате в мрежа, с добри приятели, и то с чувство за хумор. Докато хардкор феновете ще продължат да се забавляват с по-старите, доказали се експанжъни.






Допадна ли ви този материал? (6) (1) 6534 прочит(а)

 Добави коментар 
Ако сте регистрирани във форума можете да коментирате и тук

Име:
Текст:
Код:        

 Покажи/скрий коментарите (3) 



AdSense
Нови Кратки @ Сивостен


Реклама


Подобни статии

Случаен избор


Сивостен, v.5.3.0b
© Сивостен, 2003-2011, Всички права запазени
Препечатването на материали е нежелателно. Ако имате интерес към някои от материалите,
собственост на сп. "Сивостен" и неговите автори, моля, свържете се с редакционната колегия.