Български English [beta]
Здравей, гостенино. (вход, регистрация)
Екип Партньори Ресурси Статистики За контакт
Добави в любимиПредложи статияКонкурсиЗа рекламодатели
Начало
Форум
Към Кратки
Всички статии
 Литература
 Музика
 Филми и анимация
 На малкия екран
 Публицистика
 Популярни
 Кулинария
 Игри
 Спорт
 Творчество
 Други
Ключови думи
Поредици
Бюлетин

Търсене

Сивостен :: OpenTTD – клонинг на "Transport Tycoon" и още нещо... (ревю) - OpenTTD Team, Стратегия, Open Source
OpenTTD – клонинг на "Transport Tycoon" и още нещо...

Автор: Иван Ж. Атанасов, четвъртък, 26 август 2010.

Публикувано в Статии :: Игри

Намали размера на шрифтаУвеличи размера на шрифта

„Transport Tycoon Deluxe” без съмнение беше едно от крайно любопитните заглавия преди десетилетие и половина. Стратегическа игра, в която целта е да изградиш транспортна империя по въздух, земя и вода, да превозваш пътници и товари по най-добрия възможен начин, с оптимална печалба. OpenTDD по същество е оупън сорс версията на творението на Крис Сойер, с добавени именно онези елементи, които отсъстваха в оригиналната игра и... работеща на новите операционни системи.

Оригиналът всъщност имаше няколко основни проблема. От една страна програмният език, на който беше написан, я правеше несъвместима с модерните компютри, което без съмнение е доста сериозен минус за античните геймъри, които искат да си припомнят миналото. От друга дори последните свикнахме на по-солиден изкуствен интелект и повечко разнообразие, по-големи светове, в които можем да изгубим колкото се може повече от свободното си време. Тези два негатива са отстранени в OpenTTD.

Няма смисъл да се спираме на първият – играта работи. От потребителска гледна точка това изглежда достатъчно. Изкуственият интелект обаче определено е впечатляващ за безплатно издание. Дори дългогодишен маниак на тема „Transport Tycoon” бързо ще се сблъска с поне една (при случайно избирани съперници) компания, която започва да трупа зашеметяващи печалби и да завзема най-добрите дестинации.

Особено, ако играчът е свикнал на по-изпипана игра – бавно и напоително завземане на всички дестинации с разчетени до последния цент разходи и бъдещи приходи, разполагане на гари и летища и строеж на релсови пътища за максимална скорост, бързо се сблъсквате с един проблем. На градския съвет изобщо не му се иска не-знам-си-коя-си по ред компания да си плесне огромните транспортни структури на територията на града. И така остава варианта човек да се юрне да поспечели парици и да си купи опонента, което също се оказва не толкоз лесно (още повече, че да му оптимизираш доставките и да премахнеш дублажите си е истинско мъчение).

В интерес на истината никога не се бях отдавал на ударно строителство на обекти за бързо забогатяване в оригинала. Но една от компаниите започна да завърта печалби два пъти по-големи от моите и се наложи да се строят колкото се може повече летища, и да се превозват пътници до достигане на отлично ниво на превоза, за да бъде леко притиснат. Изкуственият интелект обаче набързо пусна малко шосеен транспорт, за да вади милиони и от там и пак ме остави назад в класацията. Е, ще го спипам по-натам, но ме накара да се позамисля какви са ми приоритетите, което е новост в сравнение с оригинала.

Тук е моментът да споменем, че самите изкуствени интелекти не са в пакет с инсталацията – свалят се допълнително през вградената система за добавяне на съдържание. Която освен тях включва различни транспортни средства, включващи дори изцяло нов вид транспорт, като например трамваи. Освен това играта включва инструменти за ъпгрейд на релсов път, което винаги е било голям минус на „Transport Tycoon” – изградил си железопътна империя и изведнъж трябва да рутиш и строиш само за да преминеш на монорелсов влак. Както и доста други нови и доста удобни инструменти, които спестяват цяла вечност.

Все пак мисля, че част от чара е да опознаете всичко ново сами, така че няма да се задълбавам в подробности за включените и сваляемите от сървърите на играта компоненти, обогатяващи света на OpenTTD. Може би само трябва да споменем, че картите могат да бъдат генерирани до 64 пъти по-големи отколкото в оригиналната игра, което добавя един нов интересен елемент, ако пуснеш самолет между две натоварени летища и се окаже че пътува цяла вечност. Е, лоши навици от миналото, но поне свръхзвуковия транспорт вече изглежда доста оправдан по някои дестинации.

Графика и звук – при инсталацията може да се качат оригиналните, ако притежавате „Transport Tycoon Deluxe”, ако ли не – оупън сорс вариантите са горе долу същите, даже май изглеждат по-добре. Но не чак толкоз, все пак говорим за заглавие на декада и половина. Мултиплеърът обаче е голям плюс – доста възможности и ако успеете да намерите още десетина луди глави на възраст малко над... доста над училищната дава възможности за сериозна икономическа битка. Определено доста солидна червена точка за OpenTTD.

В заключение – ако не сте играли навремето „Transport Tycoon Deluxe”, OpenTTD определено няма да ви впечатли с нищо. Има далеч по красиви, джиджани стратегии, римейкове или нови части на стари заглавия, разработвани от големи компании, които притежават и графика и опции в излишек, които да грабнат модерния геймър. Но ако искате да си припомните миналото и да се позабавлявате с малко по-дървена графика и звук, особено с приятели и в мрежа – това е едно от заглавията, които можете да включите в списъка си.






Допадна ли ви този материал? (7) (0) 7854 прочит(а)

 Добави коментар 
Ако сте регистрирани във форума можете да коментирате и тук

Име:
Текст:
Код:        

 Покажи/скрий коментарите (3) 



AdSense
Нови Кратки @ Сивостен


Реклама


Подобни статии

Случаен избор


Сивостен, v.5.3.0b
© Сивостен, 2003-2011, Всички права запазени
Препечатването на материали е нежелателно. Ако имате интерес към някои от материалите,
собственост на сп. "Сивостен" и неговите автори, моля, свържете се с редакционната колегия.