Български English [beta]
Здравей, гостенино. (вход, регистрация)
Екип Партньори Ресурси Статистики За контакт
Добави в любимиПредложи статияКонкурсиЗа рекламодатели
Начало
Форум
Към Кратки
Всички статии
 Литература
 Музика
 Филми и анимация
 На малкия екран
 Публицистика
 Популярни
 Кулинария
 Игри
 Спорт
 Творчество
 Други
Ключови думи
Поредици
Бюлетин

Търсене

Сивостен :: World of Tanks (ревю) - Wargaming.net, Екшън RPG, Симулатор
World of Tanks

Автор: Ангел Марчевски, вторник, 15 ноември 2011.

Публикувано в Статии :: Игри

Намали размера на шрифтаУвеличи размера на шрифта

Втората световна война и до ден днешен остава една от най-романтичните епохи, особено в очите на нас, геймърите. Сред MMO-тата обаче, много трудно се намира свястно заглавие, базирано на тази епоха. И аз самият, вътрешно винаги съм мечтал за качествена и неангажираща игрица от WWII жанра. И какво е първото нещо, което излиза на ум, когато някой спомене „война”? Чест? Смелост? Саможертва? Родина? Велики генерали и епични битки? Огромни армии от дисциплинирани войници… А защо пък не - танкове! Танкове от всякакви калибри, цветове, видове и нации. И ето как един ден, браузвъйки из нета, попаднах на “World of Tanks”

В тази игра ще преживеете легендите на Втората Световна Война. Въпросните танкове са 99% исторически акуратни, а повечето от битките заемат място на истински локации, където са се провеждали съвсем реални танкови сражения. Вашата роля е да поемете командването на собствената си машина и да изведете отбора до победа. Със спечеления опит ще отключвате нови танкове и модули, а екипажът ви ще става все по-опитен и ефективен. Бронираните чудовища са разделени на десет категории (или т.нар. Tier-и) започвайки от по-античните, бутафорни танкчета, и стигайки до по-съвремените творения на инженерния ум. Танковете са разделени и по типове: имате леки, средни и тежки танкове, самоходни оръдия (Tank Destroyers) и артилерия, всеки от които има собствена роля както и стил на игра (съветвам ви да се придържате към стандартите в това отношение, и да не управлявате артилерията си, сякаш е лек танк, или нещо от този сорт). До момента, в играта има танкове от три нации – Руска, Немска и Американска, но в момента авторите на играта разработват и Френски бойни машини. Всеки рунд се провежда на произволни избрана карта, а играчите са разделени на два отбора по 15 танка. За съжаление, отборите няма да са разделени по националност, защото авторите са били на няколко пъти обвинявани в дискриминация, затова ще се сражавате рамо до рамо с танкове и от трите страни. Ще можете също така да се включвате в platoon-и или да се присъединявате към дивизии (известни още като „кланове” или „гилдии” в РПГ-жанра), където ще се сражавате с вражески такива. Играта е сравнително добре балансирана, на бойното поле ще срещате само противници +/- два класа от вашия.

Всеки танк има собствени показатели, както и всеки модул, който сте му закачили. Леките танкове са крехки, но невероятно пъргави, използват се главно за разузнаване и унищожаване на артилерия. Средните танкове са по-балансирани по показатели, а тежките са тромави, здрави и мощни, но презареждат много по-бавно. За разлика от танковете, самоходните оръдия нямат въртящ се купол, затова трябва да внимавате да не ви фланк-нат, ако играете с този тип бойна машина. Артилерията от друга страна има много голям обхват и може да наблюдава картата от птичи поглед, но е невероятно тромава, крехка и мудна, прицелва се изключително бавно, стреля още по-бавно, но директното попадение е много често летално на нейната цел.

Това което ме впечатли по отношение на реализъм е възможността за повреждане на различни модули или членове на екипажа. Примерно можете да скъсате веригите на противника, да му повредите куполата, оръдието, двигателя, перископа и дори комуникацията, за което обаче ви трябва или умение, или късмет, защото трябва да уцелите противника на правилното място. Плюс това, всеки танк има слаби места. Почти всеки противник е най-брониран отпред и съответно по-слаб отстрани и особено отзад. Според случая трябва да пригодите бойната си тактика, експлоатирайки слабите страни на противника. Например самоходно оръдие със скъсана верига е на практика унищожено. Един среден танк пък може да над-маневрира (outmaneuver) тежкия противник, да го заобиколи и удари където най боли. Ако тежкият танк не съумее да завърти купола си достатъчно бързо, за да прихване пъргавия среден такъв, ще стане на швейцарско сирене. От друга страна, едно точно попадение в склада за муниции може да унищожи противника с един изстрел.

Важните показатели при оръдията (като модули) са бронебойност, нанесени поражения, време за презареждане, време за прицелване и точност. Успешният танкист нагажда стила си на игра, според закаченото оръдие. Всички тези статистики може да ви изглеждат сложни, но всъщност са доста логични и интуитивни.

Победа се достига, ако вашият отбор успее да унищожи всички противници или да завземе вражеския щаб. Ще можете да печелите медали, почести и всякакви achievement-и.

Самата игра е изненадващо добре нарисувана, физиката и енджина са на много високо ниво. Играта има дори собствен servicedesk (бюро за поддържка), където ще можете да отправяте вашите въпроси, препоръки и оплаквания.

Може би забравих да спомена, но играта е безплатна. Разбира се, авторите на това творение не живеят на фотосинтеза, затова срещу определена сума, може да се сдобиете и с премиум акаунт. При това положение, опитът и парите ви от всяка битка ще бъдат удвоени. Има също така и премиум танкове, които обаче в никакъв случай не гарантират доминация над другите играчи, просто са малко по-силни в собствения си клас. Аз примерно мога, без особени затруднения, с моята лека Т-54-ка да победя немския тежък танк Löwe, който струва около 100 лева, и то без да похарча и стотинка. За да насърчат употребата на среден клас танкове (Tier 4-5-6), авторите са направили играта с висок Tier машини доста скъпа от гледна точка на игрови ресурси, така че дори да сте новак в World of Tanks, това няма да означава, че непрекъснато ще сте храна за големите риби.

В играта има общо над 60 бронирани машини и над двадесет разнообразни карти, включващи както полеви, така и урбанистичен терен. Завбъдеще, освен френски танкове, авторите са замислили и въвеждането на пехота (най-вероятно AI контролирана). Искрено препоръчвам това заглавие на всички кардкор WWII фенове, и въобще на аудиторията от MMO геймъри. Имайте предвид обаче, че крaйният резултат силно зависи от късмета, затова е много възможно да потрошите малко нерви, ако имате проблем със загубата. Самия „клиент” е около 5-6 гигабайта, но си струва, затова ако още не сте – изтеглете и разцъкайте World of Tanks!






Допадна ли ви този материал? (7) (1) 10580 прочит(а)

 Добави коментар 
Ако сте регистрирани във форума можете да коментирате и тук

Име:
Текст:
Код:        

 Покажи/скрий коментарите (1) 



AdSense
Нови Кратки @ Сивостен

[phpBB Debug] PHP Notice: in file /home/sivosten/public_html/e107_plugins/tvseries/tvseries.php on line 32: date(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected 'Europe/Helsinki' for 'EET/2,0/no DST' instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /home/sivosten/public_html/e107_plugins/tvseries/tvseries.php on line 51: date(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected 'Europe/Helsinki' for 'EET/2,0/no DST' instead

Реклама


Подобни статии

Случаен избор


Сивостен, v.5.3.0b
© Сивостен, 2003-2011, Всички права запазени
Препечатването на материали е нежелателно. Ако имате интерес към някои от материалите,
собственост на сп. "Сивостен" и неговите автори, моля, свържете се с редакционната колегия.