Български English [beta]
Здравей, гостенино. (вход, регистрация)
Екип Партньори Ресурси Статистики За контакт
Добави в любимиПредложи статияКонкурсиЗа рекламодатели
Начало
Форум
Към Кратки
Всички статии
 Литература
 Музика
 Филми и анимация
 На малкия екран
 Публицистика
 Популярни
 Кулинария
 Игри
 Спорт
 Творчество
 Други
Ключови думи
Поредици
Бюлетин

Търсене

Сивостен :: Най-очакваните Неизвестни Role Playing Games на 2004 (статия) - Компютърни игри, Ролеви игри
Най-очакваните Неизвестни Role Playing Games на 2004

Автор: Glorian, понеделник, 16 февруари 2004.

Публикувано в Статии :: Игри

Намали размера на шрифтаУвеличи размера на шрифта

През последните две години RPG игрите и гейм индустрията като цяло силно се промени. Няма вече наследници на старите легенди като Fallout, Planescape: Torment, Baldur's Gate, Might&Magic, и както по всичко личи, шансът да се родят такива намалява с всеки изминал ден. Титани, като Black Isle Studios, New World Computing, Sirtech, са вече история. Умира ли обаче RPG жанра? Определено и категорично – не. Видоизменя се, да, еволюира, но със сигурност не умира. Той просто търси начин да оцелее на фона на все по-конзолизиращия се световен гейм пазар. И наистина, ако направим един кратък преглед на заглавията през последните две години, ще открием, че броят на извоювалите определението „шедьовър” рпг-игри, не е никак малък. Имена, като Neverwinter Nights, Divine Divinity, Morrowind, Gothic 2 и Knights of the Old Republic, извоюваха челни места в световната гейм-история и поведоха милиони фенове след себе си. Рецептата РПГ + с премерена доза екшън до толкова доказа своята ефективност, че е на път да се превърне в универсална за успеха на едно професионално изпипано заглавие.

Bard's Tale


Бившият служител на Interplay и продуцент на оригиналната Bard's Tale Браян Фарго наскоро основа нова гейм компания – InXile Entertainment, и както често става в такива случаи, за дебютно заглавие на новото студио бе избрано да се спретне римейк. В случая това е едноименната класика от 80-те години (на миналия век) ;-)

Kакто се казва – нов бардак със стара идея... НО с нова технология и програмисти!

Всичко, което се знае до момента за новата Bard's Tale е, че ще бъде реализирана в изцяло 3D среда с изометрична перспектива, подобна на тази в Dungeon Siege. Разработчиците обещават колоритен свят, напълно анимирани модели и сериозен по големина и дълбочина сценарий, дело на професионални писатели. Твърде оскъдна информация, за да запали въображението ни, но факта, че някои от ветераните с умиление си спомнят добрите стари времена с нея, ни дава искрица надежда, че някой тлъст зайчок може и да изкочи от бардака... ъъъъ пардон, храсталака!

Dungeon Lords


Dungeon Lords е 3D Action/RPG заглавие от трето лице, разработвано от авторите на Wizards & Warriors - Хюристик Парк. Следя разработката на това заглавие вече две години с голям интерес. Обещаният огромен 3D фентъзи свят, пълен с "живи" персонажи, омагьосани земи, древни замъци и тъмници, разпалват до краен предел въображението ми. Наскоро заглавието бе обявено за най-опасният претендент за детронирането на Gothic 2 от европейския фентъзи трон. Факта, че играта ще предлага епични битки с чудовищни създания и смъртоносни магьосници, както в single, така и в multy-player режим, го прави още по-интригуващо. Като добавим красивата и атмосферна графика, която лъха от излезлите до момента screenshots, пълната свобода и факта, че един от най-известните фентъзи гейм-автори в днешно време D.W.Bradley (писал поредицата Wizardy ), е автор на дизайна и сценария, най-отговорно мога да кажа, че тук се крие нещо голямо. Ето и оригиналните характеристики, които играта ще предложи:

· Non-stop game action and exploration, with something unexpected around every corner, featuring settings filled with rewarding and enjoyable puzzles, dangerous traps and treasures in addition to a wide variety of deadly combat foes.
· Nail-biting intense real-time 3D combat action featuring an arsenal of attack and defense combo moves to allow player control of combat tactics, fighting with weapons, magic spells, and powerful artifacts.
· Full support for both Single-Player stand-alone and Multi-Player game sessions.
· Expressly designed to be playable and enjoyed by gamers of all types and ages, and to promote and cultivate a worldwide Dungeon Lords community.
· Dazzling Special Effects for magic spells employing a unique magic system.
· Loads of personal quests and game quests to pursue, featuring interactive NPC characters for talking, trading, and conveying special bonuses, as well as potentially offering to join the PC character as an ally.
· Beautiful real-time 3D full freedom 3rd person perspective of all game settings and creatures, including outdoor wilderness areas, swamps, forests, mountains, arctic lands, towns, villages, castles, dungeons, caves, mines, and spiritual planes.
· Detailed PC Personal Character Development featuring a number of character races to choose from, and including personal attributes, skills, and unique character traits (perks).
· Extensive Inventory, featuring Items that can be common, rare, and unique. Rare and Unique Items are randomly generated with special modifiers that can make them truly one-of-a-kind and widely sought after items, bestowing special abilities and powers to the PC.
· Easy to use, simple and intuitive Interface Design for instant character control and inventory management, designed for both console controller devices and for mouse & keyboard.
· Blazing 3D Engine Technology that supports regular and curved surfaces, dynamic RGB light sources, interpolated motion capture animation, real world physics package, and a host of other features.

Kult


Известна още като Cult, играта изглежда ще бъде друго изометрично 3D fantasy action RPG, което ще се опита да направи качествена кръстоска между Baldur's Gate и Diablo 2. Начинание опитвано не за първи път, през последните две години – в повечето случаи завършвало с пръкването на трагикомични недоносчета, в древен Китай. Това, което привлече вниманието ми обаче, макар и звучащо повърхностно на пръв поглед, е изключително детайлната и красива графика. Не бих се опитвал никого да убедя, но за мен екип, който отделя педантично внимание на графиката от най-малкия детайл до цялостната атмосфера, която тя създава, заслужава внимание. С други думи, да се надяваме, че освен талантливи художници, екипът разполага и с интелигентни дизайнери и програмисти. Дано!

The Fall - Last Days of Gaya

Лъч светлина за феновете на Fallout?


Разработчиците от Silver Style Entertainment не само, че не крият източника на своето вдъхновение - Fallout 1& 2, но гордо заявяват, че ще направят достоен приемник на трагично "загиналата" във вечната битка Пари-Креативност Fallout 3. Нещо повече, съвсем наскоро немското студио офицално обяви, че е наело един от бившите дизайнери на серията Fallout, който активно ще се включи в разработката на Fall. Игровия свят ще бъде разположен в пост-апокалиптична област между днешните Американски щати Тексас и Аризона. По-голямата част от света ще представлява бавно изгаряща всичко живо пустиня с разположени на нея, както големи градове, така и подземни пещери, населявани от хомо- и не съвсем хомо-сапиенси :-) Свободата на движение ще позволява свободно пътуване из целия свят без скриптирани ограничения.

Планирани са повече от 1000 уникални NPC персонажи, 300 предмети, над 60 вида оръжия, над 150 questa, гравитиращи около и в страни от основната сюжетна линия, над 3000 страници чист игрови диалог (малиийй!). Ако всичко върви по план, швабите обещават и кооперативен мултиплеър с редактор. Тц, тц, тц... Като вземем предвид все по-качествените немски игри, излизащи напоследък и като отбележим факта, че не толкова иновативните идеи, колкото добре реализираните стари и утвърдени такива, стоят в основата на повечето успешни заглавия, смея да се надявам, че Fall има всички шансове да се превърне в един наистина приличен заместник на Fallout.

Xenus

"Crystal ball, ти моя, я кажи, Gothic със калашник туй ще е, нали!??"


Идва! Първият 100 % хибрид между 3D Shooter и Комплексна РПГ система с криминално-мистично-приключенска история. Мдам, няма дори да се опитвам да сдържам възторга, който ме обзема, когато говоря/пиша за това заглавие. Действието на играта се развива на територията на днешна Колумбия. Главният герой тръгва по следите на изгубената си сестра журналистка, която безследно изчезва в "Рая на коката" при опит да отрази събитие, за което е командирована там. С какво ли да започна, аз просто не знам, а тя е сооочна, а аз съм леко-да-леко омаян, лалаа-лааа... уупс! Става въпрос за играта, не за сестра ти в нея! ;-) Пристигайки на колумбийска земя, главния герой разбира, че е попаднал в страна, където 70 от 100 души биват убивани всяка година. За властта в страната се борят много фракции, всяка от които със своите силни преимущества и слаби страни - 1. Официалните власти; 2 Наемната групировка Guerrilla; 3. Нарко Мафията; 4. Местните индианци; 5. Организираната престъпност, и накрая, но не на последно място – ЦРУ! The choice is yours – да се присъединиш към една от тях и по този начин да насъскаш всички останали срещу себе си, или ловко да маневрираш помежду им, без да губиш фокус от главната цел – да намериш родната си сестра!

Всички действия се развиват на огромна карта от 25x25 km. (съвсем правилно – 25x25 km!). Поради огромния мащаб, разбира се, рядко би било разумно да се хукне пеша през джунгли и баири. Всички основни превозни средства са на разположение – няколко вида хеликоптери, няколко вида коли (от леки, до тежки джипове, камьони и рейсове), танкове, или просто една моторна лодка и фиууууу... Пропуснах малката подробност – всичко струва пари ;-) Мнооого пари. За щастие вместо да купиш, може само да наемеш превозното средство. :-) Да не забравяме оръжията, екипировката, бензина и каквото още преценим, че ще ние е нужно в предстоящия поход. Парите, както може би се досещате, се печелят с честен (или не дотам честен) труд. РПГ-системата се състои от 20 характеристики, които играча ще развива по свой вкус и преценка по време на играта. Много диалози, над 20 вида оръжия с възможност за upgrade на повечето от тях, тотално нелинейна история... Като прибавим и подръжката death-match, и Cooperative мултиплеър става страшно...

Играта се разработва от руското (или май беше украинско) студио Deep Shadows, създателите, на които са в основата на технологията, на която е базиран енджина на STALKER. Какво друго ни остава да кажем, освен "Напред братушки! Ние сме с вас!".<

Sacred


Тази поредна Diablo-подобна игра на немското студио Ascaron, ще разчита не толкова на богата ролева система, колкото на добре шлифована бойна такава. Ще предлага избор между 6 уникални персонажа и може би най-интересната възможност, за която винаги съм мечтал в една ролева игра – наличие на ездитни животни! Конят, например, ще е не само средство за бързо придвижване, но и преимущество в боя! Как ви звучи предложението да развъртите меч от гърба на верния си четириног? ;-) Останалите характеристики на предстоящото Hack n' Slash заглавие, не са нищо особено и иновативно, но все пак приятни – 70 % от света ще бъде достъпен още от самото начало на играта, 230 куеста (30, от които по основния сюжет). Всичко това е релизирано с пре-рендирани 2D пейзажи и 3D полигонални персонажи, за чието движение е използван motion capture.

Умишлено не споменавам игри, като Dungeon Siege 2, Gothic 2 Addon, Divine Divinity 2, и другите известни предстоящи заглавия, просто, защото повечето от нас ги познават прекрасно и отдавна очакват с интерес.

Причината, поради която избрах все още неизвестни на БГ-геймъра заглавия, е техният скрит потенциал. Искрено се надявам, че поне половината от тях ще оправдаят прогнозата ми и ще ни донесат много приятни часове забавление.

Glorian


--
За коментари: http://www.sivosten.com/forum/viewtopic.php?t=929






Допадна ли ви този материал? (0) (0) 3562 прочит(а)

 Добави коментар 
Ако сте регистрирани във форума можете да коментирате и тук

Име:
Текст:
Код:        

 Покажи/скрий коментарите (15) 



Читателите на тази статия се поинтересуваха от:
Frontiere(s) (2007)
Бернар Вербер в България
El Greco (2007)
Port Royale & Port Royale 2
Аз не съм от тия
AdSense
Нови Кратки @ Сивостен


Реклама


Подобни статии

Случаен избор


Сивостен, v.5.3.0b
© Сивостен, 2003-2011, Всички права запазени
Препечатването на материали е нежелателно. Ако имате интерес към някои от материалите,
собственост на сп. "Сивостен" и неговите автори, моля, свържете се с редакционната колегия.