Български English [beta]
Здравей, гостенино. (вход, регистрация)
Екип Партньори Ресурси Статистики За контакт
Добави в любимиПредложи статияКонкурсиЗа рекламодатели
Начало
Форум
Към Кратки
Всички статии
 Литература
 Музика
 Филми и анимация
 На малкия екран
 Публицистика
 Популярни
 Кулинария
 Игри
 Спорт
 Творчество
 Други
Ключови думи
Поредици
Бюлетин

Търсене

Сивостен :: Фром дъ моуст мадър факин’ сик дептс ъф дъ хюмън майнд (статия) - Грайндкор, Дет метъл, Обзор
Фром дъ моуст мадър факин’ сик дептс ъф дъ хюмън майнд

Поредици: Как се ковеше желязото...

Автор: Любен Загорчев - LifeJoker, петък, 07 септември 2007.

Публикувано в Статии :: Музика; Предложи Гледна точка

Намали размера на шрифтаУвеличи размера на шрифта

Представете си, че сте на 16 години, купили сте си първата тениска на Sepultura, косичката ви стига до долния ръб на ушите и се пъчите пред съучениците, че слушате най-тежката възможна музика. Е да, ама не! После се намира някой батко да ви светне на Cannibal Corpse и дет метъла придобива нови измерения за вас. Ако сте разумни, спирате дотук. Ако не сте, продължавате да търсите най-тежката група на света. Тогава неминуемо разбирате що е то грайндкор и че не става за слушане. После схващате, че има и по-болни мозъци от Carcass.

Самият грайндкор като стил всъщност не води началото си от дет метъла и някой, който си е мерил пишките с гореспоменатите Cannibal Corpse, а по-скоро е една от многото форми на еволюция на пънка и хард кора. В това отношение като крайъгълен камък, който задава голяма част от границите на стила може да се възприеме култовия Speak English or Die на трашърите S.O.D. от 1985-а, както и другите видни идиоти от това време, пънкарите от D.R.I. (Dirty Rotten Imbeciles). Елементарният ритъм, както и концепцията за максимум песни в минимум време стават самоцел, която намира широко поле за втвърдяване.

Ключова роля изиграва добрата стара Англия, където почти едновременно се появяват пънкарски настроените Napalm Death и Extreme Noise Terror, които в крайна сметка могат да се считат за бащите на новия субжанр. Шумът обаче, особено на Napalm Death все още е в допустимите граници, а текстово концепцията е ориентирана към социални теми, без достатъчно кръв и карантия. От другата страна на Атлантика се появяват близките до траш сцената Repulsion, Impetigo и Terrorizer, при които този проблем донякъде е решен, налага се “кървавата” вълна в грайнда. Малкото на брой албуми на гореспоменатите групи стават култови за сцената и база за огромен бум на млади групи, които тръгват по стъпките им.

Още по-голяма роля изиграват вегетарианците от Carcass, които дълго преди да се превърнат в една от най-качествените мелодични дет метъл групи с албумите Reek of Putrefaction и Symphonies of Sickness дадоха последният елемент в картинката, строгата медицинска терминология на всякакви странни и не толкова заболявания, контузии и други нелицеприятни инциденти.

Целта на стила беше ясна – по-тежко, по-бързо и по-кърваво от дет метъла. Докато в крайна сметка се стигна на моменти до нещо силно приличащо на обикновен шум с вокали, принадлежащи на давещ се в собствената си кръв човек. С разхлабването на цензурата в средата на 90те почнаха да се появяват уникални наименования на групи, а обложките ставаха все по-гнусни и по-гнусни. И колкото и да е невероятно, но стилът претърпя развитие и успя да даде няколко по-съществени жанра, с които демонстрира виталност и гъвкавост.
По стъпките на Carcass тръгнаха голяма част от групите, в това число например испанците от Haemorrhage и поляците Dead Infection. Първите дори имат доста запомнящо се сценично присъствие, облечени в операционни престилки и маски, с вокалист, оцапан с кръв от главата до петите. Към това течение можем да причислим спокойно и гор-грайнда, с много подобна концепция, но без излишното утежняване от термините, примерно Autopsy (между другото доста по-леки от гореспоменатите групи). Американците от Mortician пък могат да се считат за хорър-грайнд, вмъквайки семпли от филми на ужасите между отделните песни. Самите семпли са често срещан похват при грайндкор групите. Друга разновидност в текстово отношение се отдели с термина порнограйнд, групи, със силно застъпена извратена сексуалност в концепцията си. Примери за такива са немците GUT и Cock and Ball Torture.

Други започнаха да вмъкват разнообразни музикални елементи, за да разнообразят музиката си, както и голямо количество черен хумор. Като пример могат да се дадат японците от C.S.S.O. (Clotted Symmetric Sexual Organ), които свирят доста разнообразен джаз-грайнд. В крайна сметка се стигна и до съвременния киберграйнд, умозаглушителен микс от електронна музика и грайндкор, например Agoraphobic Nosebleed. Между другото последните имат албум, дълъг 20 минути, който съдържа 100 песни.

Понеже обаче всичко описано не се оказа достатъчно, на бял свят се появиха групи, които окончателно доведоха до крайност грайндкора и нарекоха музиката си нойзкор, невъобразим микс от шумове с много кратки песни, често от по няколко секунди, например Gore Beyond Necropsy и Anal Cunt.

Като популярност, освен в САЩ се създадоха много силни сцени в Източна Европа, основно Полша и Чехия, както и Япония и Австралия. Доста прилични групи се появиха и в нашата родина, които смея да твърдя по нищо не отстъпват на чуждите – Nice Side of Pathology, Corpse и др., но уви повечето от тях не се задържаха достатъчно дълго на сцена. Огромна роля за развитието и популяризирането на грайндкора (доколкото можем да говорим за някаква популярност) изиграха фензиновете, някои звукозаписни фирми като Morbid Rec. и практиката да се издават сплитове и голямо количество компилации, така че за близо 20 години да се оформи една стабилна и ентусиазирана публика, както и наистина огромна сцена. А за нещо повече, дори комерсиализъм, не може и дума да става.

Плийз, дон’т трай дис он йор нейбърс!

--
За коментари: http://www.sivosten.com/forum/viewtopic.php?p=187980#187980






Допадна ли ви този материал? (3) (0) 4597 прочит(а)

 Добави коментар 
Ако сте регистрирани във форума можете да коментирате и тук

Име:
Текст:
Код:        

 Покажи/скрий коментарите (22) 



AdSense
Нови Кратки @ Сивостен


Реклама


Подобни статии

Случаен избор


Сивостен, v.5.3.0b
© Сивостен, 2003-2011, Всички права запазени
Препечатването на материали е нежелателно. Ако имате интерес към някои от материалите,
собственост на сп. "Сивостен" и неговите автори, моля, свържете се с редакционната колегия.