Да, има патос,но съгласете се, че патосът потдържа емоцията, а пък емоцията от своя страна интереса на читателя.Така покрай патоса и емоцията се запомнят лесно фактите.Иначе те (фактите) поднесени ни от въпросните академични умове - сухи, няма как да заинтригуват обикновенния човек - неисторик. Затова не ни се чете история, като се започне от учебниците в училище, та се стигне до сухо и академично написаните книги след това. Относно личните тези на Цанев за личности и събития. Смятам че има пълното право да го прави, след като те са на база достоверни факти и логични връзки.Какво значи не отчита другите теории?! Теории има всякакви и в много случаи противоречиви и за кои точно теории става въпрос? Цанев създава собствена теория, на база на огромната информация която е прочел (само за първата книга това са 40000 стр).Той има право на това, а пък ние читателите имаме право да му вярваме или не. Относно обема. Имаме 4 книги с около 500 стр. Общо около 2000 стр. Това за един професионалист - историк, или човек с хоби история може и да не е достатъчно, но повярвайте, за един обикновен човек, това си е доста. Да не говорим пък за един тинейджър дето хич не му се чете. В книгите са описани хронологично и много интересно най - важните събития от нашата вековна история.Човек се потапя в нея, съпреживява и запомня с лекота факти и събитя. Чувстава се герой от една много истинска и тъжна приказка,приказката за България. Най - важното е, че след като прочетеш \"Българските Хроники\" ти се ще да научиш повече за нашата история, та дори за историята въобще. Тогава на база на вече натрупаната информация от, започваш да се ровиш и в други академични дебели книги. Поне с мен се случи така - историята започва лека полека да ми се превръща в хоби :)).Този начален тласък, който дават книгите на Цанев е много по - значим от всякакви други критики, коментари,или хвалебствия. Какво по - хубаво от това да отвориш очите на един човек за трупане на знания и то по собствена воля.
|