Български English [beta]
Здравей, гостенино. (вход, регистрация)
Екип Партньори Ресурси Статистики За контакт
Добави в любимиПредложи статияКонкурсиЗа рекламодатели
Начало
Форум
Към Кратки
Всички статии
 Литература
 Музика
 Филми и анимация
 На малкия екран
 Публицистика
 Популярни
 Кулинария
 Игри
 Спорт
 Творчество
 Други
Ключови думи
Поредици
Бюлетин

Търсене

Сивостен :: Fallout 3 (ревю) - Bethesda Softworks, Екшън RPG, Нови игри
Fallout 3

Поредици: Легендарни компютърни игри

Автор: Константин Делчев, петък, 07 ноември 2008.

Публикувано в Статии :: Игри

Намали размера на шрифтаУвеличи размера на шрифта

Това не е Fallout 2. Не е негово продължение, не е и още от добре познатото старо. Изометричната перспектива я няма, огромната пустош я няма, детеубийците ги няма, SPECIAL я няма, но за сметка на това има престрелки, които най-добре се водят от първо лице, модерна графика и всички задължителни елементи като Анклав, супер-мутанти, Братството на стоманата и тук-таме по някой робот.

Заклетите фенове на предните три игри от поредицата сигурно в момента проклинат Бетесда, защото играта не е това, което те са очаквали, въпреки че много от концепциите бяха известни още с месеци преди пускането и на пазара, и би следвало да са претръпнали. Все пак софтуерната разработка обикновено не е благотворителност и никой не може да вини авторите, че са се постарали да направят Fallout 3 максимално продаваема, балансирайки между каноните на предните заглавия и успешните практики от по-нови продукти като Oblivion. И следва да кажем, че са направили един добър продукт, който без да е лишен от кусурите си, е способен и да потопи играча в атмосферата на света и често да го държи в напрежение.

За разлика от предните игри, тук няма глобална карта, разпростираща се на цял щат и действието се развива на практика само в един град – някогашната американска столица Вашингтон. Няма я пустотата, придвижването с раздрънкано возило между отдалечени схлупени градчета и бункери, вместо това всичко се развива в много по-камерна обстановка, а съседния квартал твърде често е под чужда юрисдикция с различни идеи за бъдещето на човечеството. Приключението дебне отвсякъде и почти непрекъснато компасът предупреждава с червена чертичка, че нещо наблизо иска да изяде главния герой. То пък в началото може да бъде и силно смъртоносно, но с напредъка на играта все по-често ще бъде просто досада или ходещ контейнер с екипировка, въпреки дизайнерското решение противниците да вдигат нивото и екипировката си заедно с героя, подобно на ситуацията в Oblivion. Самите противници също са разнообразни, макар че на места разработчиците са се насилвали да не изпуснат някой стереотип – подивели и полудели гулове се правят на зомбита, супер-мутантът бехемот си е по същество великан, а наличието на поредния противник с пипала на главата започва да досажда.

Куестовете са много, разнообразни и вариращи по характер от мрачно сериозното през уродливо-комичното до откровено идиотското, като комай само последното не се вписва в каноните на света. То обикновено е породено от слабата взаимовръзка между страничните задачи или компромисите на някой разработчик по линията сюжет-свобода, но като цяло има и достатъчно смислени неща, които да карат играча да позабрави за срещащите се тук-таме дебилизми. Основната сюжетна линия няма да спечели награда за креативност, а началото и със сигурност е по-оригинално от края и разни блудкави моменти по пътя към него, но основният и проблем е, че веднъж след като я приключиш няма опция за продължаване на играта. Което определено е стъпка назад за игра с предполагаемо отворен свят.

От стария SPECIAL са останали само отделни парчета, което я е направило малко по-динамична и е елиминирало известна част от недомислията в нея. В ролята на ходове и точки действие се вживява единствено системата за автоматичен бой VATS, но само с нея човек трудно се оправя в битка, предпочитаните умения вече нямат такава тежест, а нови способности се придобиват на всяко ниво или чрез специфични куестове (по закона на Мърфи – от по-досадните и недомислените). Честно казано, човек едва ли може да скърби твърде много за SPECIAL – тя никога не е била особен връх в ролевите системи и сега ролята на донор на органи и отива.

По каноните на модата и този път не минахме без досадни малки игрички, които по традиция са украсена версия на нещо старо и добре познато. В конкретния случай – бикове и крави, или по-скоро само бикове, е методът посредством който се разбиват компютри, докато ключалките просто се налучкват с търпение и здрави нерви. Съмнително и леко ненужно решение, но какво да се прави – има и хора, дето се радват на подобни неща.

Поправката на екипировка се осъществява или в магазин или на принципа „разглоби две, сглоби едно” – от по-повредените и негодни оръжия и брони се поправят по-свестните, а изработката на нови такива – чрез чертежи и отделни части, като разработчиците са се погрижили да има доволно количество абсурдни пушкала в арсенала на играча. Особено внимание заслужава Rock It Launcher, може би най-достъпното тежко оръжие, своего рода модифицирана прахосмукачка, способна да изстрелва към враговете произволен боклук, заемайки по този начин мястото на гравитационната пушка от Half life или телекинезата от Dark Messiah of Might and Magic. Някак си, доставя ти извратено инфантилно удоволствие да убиеш n-тия робот в складовете на националната сигурност с вилица, или пък да заредиш стотина консервни кутии от изоставения супермаркет, след което да тръгнеш на бой.

Като цяло, играта има потенциал да бъде забавна и да загуби по разнообразен начин няколко десетки часа на играчите, макар че действително е далече от предшествениците си като усещане. Онези, които не могат да преглътнат този факт, може би е полезно да се насочат към руската поредица „Санитары Подземелий”, а останалите могат спокойно да се отдадат на малко полу-интелектуално изтребление на супермутанти, огнедишащи мравки и човекораци в свободното време.






Допадна ли ви този материал? (3) (4) 3335 прочит(а)

 Добави коментар 
Ако сте регистрирани във форума можете да коментирате и тук

Име:
Текст:
Код:        

 Няма коментари 

AdSense
Нови Кратки @ Сивостен


Реклама


Подобни статии

Случаен избор


Сивостен, v.5.3.0b
© Сивостен, 2003-2011, Всички права запазени
Препечатването на материали е нежелателно. Ако имате интерес към някои от материалите,
собственост на сп. "Сивостен" и неговите автори, моля, свържете се с редакционната колегия.