Български English [beta]
Здравей, гостенино. (вход, регистрация)
Екип Партньори Ресурси Статистики За контакт
Добави в любимиПредложи статияКонкурсиЗа рекламодатели
Начало
Форум
Към Кратки
Всички статии
 Литература
 Музика
 Филми и анимация
 На малкия екран
 Публицистика
 Популярни
 Кулинария
 Игри
 Спорт
 Творчество
 Други
Ключови думи
Поредици
Бюлетин

Търсене

Сивостен :: Цар Лъв - мюзикълът (ревю) - Мюзикъл, Джейсън Рейз, Джон Викъри, Джоф Хойл, Кевин Кахуун, Макс Касела, Самюъл Райт, Скот Ърби-Ран
Цар Лъв - мюзикълът

Автор: Иван Ж. Атанасов, понеделник, 22 декември 2008.

Публикувано в Статии :: Музика; Предложи Гледна точка

Намали размера на шрифтаУвеличи размера на шрифта

Ако има едно правилно нещо около включването на "Цар Лъв" в тоталния шарж на бродуейството, наречен "Забраненият Бродуей" (Forbidden Broadway), то това е, че след като си издал на екран една забележителна продукция, е някак пошло да се опитваш да я пренесеш на сцена. Това в общия случай е вярно, само че тук художествената стойност на мюзикъла надминава значително тази на анимационния филм. А защо си заслужава предстои да видим.

Кой нормален човек би отишъл да гледа възрастни хора, натруфени като представители на африканската фауна, да врякат песни с текстове насочени към детско-юношеската аудитория? Никой, естествено. Ако беше вярно. Костюмите далеч не наподобяват анимационните герои и включват стилизирани в африкански стил маски и костюми. Тоест на чисто визуално ниво нещата стоят по коренно различен начин. Което е най-малкото.

Музиката на Елтън Джон и Тим Райс, на свой ред, освен че обра не една и две награди покрай кино-лентата, е пренесена и обработена допълнително, за да добие един по-традиционно африкански звук. И макар че текстовете реално не са изменени, звучи значително по на място. Добавени са няколко допълнителни сцени, които всъщност дори вдъхновяват по-късно сценаристите на Дисни за втората част на филма. И именно в тази си част мюзикълът вече не звучи детски, като комбинацията от оригиналното жизнерадостно звучене, пренесено на театрална сцена с елемент на сериозност, и допълненията около първоначалния сценарий, го превръщат в нещо изцяло ново и доволно забележително.

Песни като "Shadowland" или "Endless Night" доразвиват историята на чисто емоционално ниво, а краят на "The Madness of King Scar" например обяснява защо аджеба Нала бяга и изоставя прайда. Нещо, което във филма винаги е стояло като кръпка и е предизвиквало не един или два въпроса. Като сме на темата, цялата тази последна част включва доста неподходящи за най-младата аудитория сексуални намеци, които обаче правят спектакъла доста по-смислен и пълноценен. Началото на същото изпълнение пък включва доста специфичен и определено неразбираем за децата хумор, а и като цяло повечето допълнения следват подобна логика.

И макар и да остава някак детски, мюзикълът "Цар Лъв" е по-скоро творба за онези, които искат да намерят детето в себе си по интелектуалната пътечка. Също така е продукция за запленените от африканската култура, особено покрай цялостната обработка, дело на Лебо М, която пресъздава доста успешно силно специфичната атмосфера и дух на черния континент, чрез оригиналните аранжименти, както и допълнително включените абсолютно традиционни африкански песни.






Допадна ли ви този материал? (5) (1) 4232 прочит(а)

 Добави коментар 
Ако сте регистрирани във форума можете да коментирате и тук

Име:
Текст:
Код:        

 Покажи/скрий коментарите (18) 



AdSense
Нови Кратки @ Сивостен


Реклама


Подобни статии

Случаен избор


Сивостен, v.5.3.0b
© Сивостен, 2003-2011, Всички права запазени
Препечатването на материали е нежелателно. Ако имате интерес към някои от материалите,
собственост на сп. "Сивостен" и неговите автори, моля, свържете се с редакционната колегия.